Let MH370 Malezija Erlajnsa mogao bi navodno da bude pronađen za 'nekoliko dana', dovodeći do kraja jednu od najzbunjujućih avijacijskih misterija svih vremena, prema rečima eksperata. Godine 2014. u martu, tačnije 8. marta, putnički avion Malezija Erlajnsa nestao je tokom leta iz Kuala Lumpura za Peking.

Sa zemlje, sve je izgledalo savršeno tokom prvih 40 minuta leta MH370,kojim su komandovali stariji pilot Zaharie Ahmad Šah i prvi oficir, Farik Hamid. Samo nekoliko sekundi nakon prelaska u vijetnamski vazdušni prostor, međutim, MH370 je potpuno nestao sa radara, a svi naredni pokušaji uspostavljanja kontakta su propali. Počela je masovna potraga, koja se proteže od Indijskog okeana od zapadne obale Australije do centralne Azije, ali nije pronađen nikakav trag o Boingu 777, niti o 227 putnika i 12 članova posade koji su nestali zajedno sa njim.

Ali ekspert za vazduhoplovstvo Žan-Lik Maršan i pilot Patrik Blijeli u septembru su pozvali na novu potragu u govoru pred Kraljevskim aeronautičkim društvom u Londonu. Rekli su da bi avion mogao da bude pronađen uz desetodnevni napor. "Uradili smo domaći zadatak. Imamo predlog...područje je malo i s obzirom na nove mogućnosti biće potrebno 10 dana", rekao je Maršand. "To bi moglo da bude brzo. Dok se olupina MH370 ne pronađe, niko ne zna (šta se dogodilo). Ali, ovo je moguća putanja kojom se kretao."

Profimedia/BERBAR HALIM / Sipa Press, Profimedia/YANNICK PITOU / AFP Pad Malezijskog aviona

Mejl Onlajn je izvestio da su ekspert i pilot pozvali australijsku upravu za bezbednost saobraćaja, malezijsku vladu i istraživačku kompaniju "Ocean Infinity" da započnu novu potragu. Rekli su da je nova oblast potrage koju su usavršili zasnovana na verovanju da je avion namerno otet. "Mislimo, a studija koju smo uradili nam je pokazala, da je otmicu verovatno izvršio iskusan pilot", rekao je Marčad. Informacije dolaze nakon izveštaja da bi avion mogao da bude pronađen oko 1.560 km zapadno od Perta, u Australiji, zahvaljujući radio-amaterskoj tehnologiji.

Izveštač o širenju slabog signala, ili VSPR, koristili su istraživači Ričard Godfri, dr Hanes Coetze i profesor Sajmon Maskel da prate putanju leta Boinga 777 šest sati nakon što je kontakt izgubljen. U izveštaju od 229 stranica, tim je rekao: "Ova tehnologija je razvijena u protekle tri godine i rezultati predstavljaju verodostojne nove dokaze. Ona je u skladu sa analizama Boinga... i analizama drifta Univerziteta Zapadne Australije pronađenih ostataka oko Indijskog okeana“.

Uspeli su da odrede 125 tačaka gde je leteo avion, pri čemu se njegova putanja poklapa sa podacima Boinga, satelita Inmarsat i analize drifta.

BONUS VIDEO:

Kurir televizija MAPA ŠPIJUNSKIH AVIONA KOJI IZVIĐAJU RUSIJU! Ignjatović: leteo je ukupno 18 sati, a SRPSKI AVION PRAĆEN SVE DO ČIKAGA?

 (MONDO/J.D.)