Francuski lanac prehrambenih proizvoda "Carrefour" poručio je kupcima da više neće prodavati proizvode američkog prehrambenog giganta "PepsiCo", kao što su "Pepsi" i bezalkoholna pića "7up" i "Lay's" čips, jer su postali preskupi, što je pojačalo rat cenama.

"Carrefour" će od četvrtka postaviti natpis na police proizvoda PepsiCo u prodavnicama u Francuskoj: "Nećemo više prodavati ovaj brend zbog neprihvatljivog poskupljenja", rekao je portparol francuske kompanije. Nejasno je da li će kompanija povući proizvode "PepsiCo" koji se već nalaze na policama, rekao je portparol, dodajući da ne mogu da spreče kupovinu izloženih proizvoda.

Znakovi će biti postavljeni samo u prodavnicama "Carrefoura" u Francuskoj, potvrdio je on za medije. "PepsiCo" nije odgovorio na Rojtersov zahtev za komentar ove objave. Američka kompanija je u oktobru objavila da planira da "blago" podigne cene u 2024. godini, jer poskupljenja nisu štetila potražnji, a pritom su po treći put podigli procenu dobiti za 2023. godinu.

Praksa obustavljanja porudžbina od proizvođača robe široke potrošnje proširila se širom Evrope prošle godine, signalizirajući visoke uloge u pregovorima o cenama u periodu visoke inflacije. "Carrefour" se istakao posebno oštrim odnosom prema proizvođačima robe široke potrošnje, koji je prošle godine pokrenuo kampanju stavljanja nalepnica na proizvode koji su poskupeli, uz smanjenu ambalažu.

Da bi ukrotila inflaciju, vlada je zatražila od trgovaca i dobavljača da redovne godišnje pregovore o cenama završe u januaru, dva meseca ranije nego inače. Zavod za statistiku INSEE preliminarno je u četvrtak izvestio da su potrošačke cene u decembru porasle za 3,7 odsto, nakon povećanja od 3,5 odsto u prethodnom mesecu, što se primetno odražava na rast cena energenata.

BONUS VIDEO:

Dete ima napad besa u prodavnici TikTok/skye.wheatley.waugh

(MONDO/U.M.)