Veliko nezadovoljstvo kod građana izazvale su sve češće prevare u prodavnicama, a naročito tokom praznika, kada su proizvodi obeleženi nalepnicama sa novim akcijskim cenama koje su crvene boje, ali su cene čak i veće nego pre, izazivale su veliko nezadovoljstvo kod građana. Zašto kupujemo više tokom praznika i na koji način prodavci mame kupce bojama i akcijama za Prva TV otkrivaju Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije i Milivoj Đorđić, marketing ekspert.

Evo kakvim se sve trikovima prodavci služe? Kako je na samo početku istakao marketing ekspert Milivoj Đorđić potpuna psihologija je u pitanju. Kupci su uglavnom vođeni imupulsivno, emocijama i "potrošačkim duhom".

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije rekao je da su po sredi "lažni" popusti, isticanje lažnih cena i podizanje cena pre nego što će doći do sniženja, a nakon toga se spuštaju. Istakao je da upravo ovaj vid ponašanja trgovaca zakonom zabranjen.

Kako nas prodavci varaju tokom popusta
MONDO/Stefan Stojanović 

"Potrošači su na kraju krajeva prepušteti sami sebi i trebalo bi da otvore četvoro oči i da ne kupuju iz impulsivnosti", rekao je Milivoj Đorđić i savetovao da pre kupovine napravite detaljnu listu stvari i proizvoda koje su vam zaista potrebni.

Milivoj Đorđić, marketing ekspert osvrnuo se i na primer iz inostranstva. U Poljskoj je bila kampanja koja se zvala "cene koje zaustavljaju inflaciju", zbog jako velikog povećanja cena. I imali su dobar profit i zadovoljne kupce. Kada je reč o popustima koju su istaknuti na izlozima radnji, Marko Dragić ističe da prema zakonu o trgovini, jedna petina proizvoda u radnji mora da bude naznačena na tu visinu popusta.

Da podsetimo, sezonsko sniženje počelo je 25. decembra i traje sve do 10. januara 2024. godine. Na tom sniženju isključivo treba da se nađe sezonska roba, kolekcija jesen-zima.

BONUS VIDEO:

kurir televizija "POPUSTI SU ČIST PSIHOLOŠKI TRIK!" Stručnjaci otkrivaju kakvu reakciju kod kupaca bude sniženja: NAROČITO SU RANJIVE ŽENE

 (Prva/MONDO/T.B.)