Sve je počelo kada je, Žang, tada student ekonomije i finansija, otvorio mali štand za prodaju ledenih poslastica u kineskom gradu Žengžu. Na ideju da otvori svoju radnju došao je dok je tokom leta radio na jednom kiosku sa napicima. Budući da se još školovao i nije imao dovoljno sredstava da pokrene svoj biznis, novac je pozajmio od bake. Sa svega 400 evra otvorio je prodavnicu sa ledenicama, Coldsnap Shaved Ice, preteču Mixue.
Kako prenose kineski mediji, zbog problema sa prodajom morao je da zatvori štand, ali je već 1999. godine pokušao sa novim proizvodima kao što su šećerni napici, a kasnije i sladoled u kornetima. Iako sa prvom prodavnicom nije imao uspeh, to nije obeshrabrilo mladog Žanga. Ubrzo je otvorio novu radnju pod nazivom "Mixue Bincheg", što znači "slatki snežni dvorac". Posao je krenuo uzlaznom putanjom, a u ponudi su se našle različite vrste sladoleda, a kasnije i limunade, kafe i čuveni "čaj od mehurić"- babl ti. Popularnost ovog čaja širom sveta naglo je porasla u protehlih nekoliko godina, pa se sada on može pronaći gotovo svud, a poslednjih godina veoma je popularan i u Srbiji.
Njegov mlađi brat Hongfu pridružio se kompaniji 2007. godine i sada obavlja funkciju izvršnog direktora Mixue.
Vodeća kompanija u Kini
Mixue je trenutno najveći proizvođač babl tija u Kini sa oko 36.000 prodavnica, a sada se nalazi i pred izlaskom na berzu. Procenjuje se da je vrednost ove kompanije oko 2,9 milijardi dolara. Broj prodavnica stalno raste, a širi se i na zemlje u svetu. Trenutno kompanija poseduje 32.000 prodavnica, u Kini, i još 4.000 u 11 drugih zemalja.
Vremenom se razvila u veoma uspešan franšizni model kompanije. Danas sa 99,8% od 36.000 prodavnica upravlja 16.000 franšiznih partnera, čineći Mixue jednim od najvećih franšiznih operatora na svetu.
Prema podacima konsultantske agencije za industriju "China Insights", u prvoj polovini 2023. godine kompanija je prodala 5,8 milijardi napitaka širom sveta i tako postala drugi najveći svetski prodavac sveže napravljenih napitaka, dok prvo mesto i dalje zauzima Starbaks.
Najpovoljnije cene
Kao razlog dobrog pozicioniranja na tržištu čaja od mehurića, Mixue navodi svoje veoma povoljne cene. Ponuda u Mixue radnjama veoma je raznovrsna i podrazumeva sveže napravljene limunade, sladolede, voćne čajeve i kafe, a njihova cena kreće se između tri centa i jednog dolara. Poređenja radi, prosečna cena koju naplaćuje "Nayuki", još jedan popularni lanac čaja od mehurića u Kini, iznosi 3,8 dolara.
Dodatne inovacije
Mixue danas poseduje 84 kineska patenta i prodaje sve, od kuhinjskih aparata do sirupa, mleka i čajeva.
Braća su 2017. godine otvorili i svoju prvu kafeterije "Lucky Cup" koja se danas nalazi na više od 2.900 lokacija. Izvezli su brend Mixue u brojne zemlje, a neke od njih su Vijetnam, Kanada, Japan itd.
Sve više su poznati po svojoj maskoti "Snow King", a počeli su da puštaju muzičke spotove i audio snimke sa njim u prodavnicama. Ova maskota ima svoju pesmu, postala je glavno obeležje kompanije i ima ključnu ulogu na festivalu sladoleda.
Konkurencija
Što se tiče konkurencije, u prodaji čajeva od mehurića, najistaknutiji su Žangovi, koji su nedavno stekli bogatstvo od ovog biznisa. Odmah iza njih nalazi se Vanga Ksjaokuna, osnivač i predstavnik Cha Panda.
BONUS VIDEO:
(Mondo/Forbes)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu