• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PILOTI SPAVALI TOKOM LETA, JEDAN SE PRAVDAO DA JE UMORAN! "Imam bebu", 153 putnika bilo u avionu koji je skrenuo sa puta

Autor Jana Desovski

I pilot i kopilot su zapali na letu do glavnog grada Indonezije, a avion je tada skrenuo sa svoje putanje.

 avion indonezija Izvor: Youtube/ The Project/Screenshot

Ministarstvo saobraćaja Indonezije pokrenuće istragu nakon što su dva pilota Batik Er-a zaspala tokom leta, javila je državna novinska agencija Antara, pozivajući se na generalnog direktora ministarstva za civilno vazduhoplovstvo Kristija Enda Murnija.

Prema preliminarnom izveštaju koji je u subotu objavio Nacionalni komitet za bezbednost u saobraćaju (KNKT), i pilot i kopilot su istovremeno zaspali i bili su u snu 28 minuta tokom leta iz Kendarija u provinciji Jugoistočni Sulavesi do glavnog grada Indonezije - Džakarte 25. januara, što je izazvalo greške u navigaciji, jer "avion nije bio na ispravnoj putanji leta".

Niko u avionu - uključujući 153 putnika i četiri stjuardese - nije povređen tokom leta, a nije bilo štete na letelici, navodi se u preliminarnom izveštaju KNKT-a. Let, BTK6723, trajao je dva sata i 35 minuta i uspešno je sleteo u Džakartu, navodi Antara i preliminarni izveštaj. CNN je kontaktirao Batik Er.

Prema izveštaju, drugi pilot je ranije tog dana obavestio svog kopilota da se nije "dovoljno odmorio". Nakon što je avion napustio Kendari i dostigao visinu letenja, pilot je zatražio dozvolu da se odmori, a kopilot je preuzeo letelicu. Oko 90 minuta nakon leta, kopilot je tada "slučajno zaspao", navodi se u izveštaju.

Dvanaest minuta nakon poslednjeg snimljenog prenosa kopilota, kontrolni centar Džakarte (ACC) pokušao je da dođe do aviona, ali nije bilo odgovora od pilota, navodi se u saopštenju. Otprilike 28 minuta nakon poslednjeg snimljenog prenosa, komandir se probudio i shvatio da avion nije na ispravnoj putanji leta. U tom trenutku je probudio zamenika komandanta i odgovorio na ACC, navodi se. Podsetimo, par dana nakon ovog incidenta, 11. marta, dogodila se još jedna drama na nebu. Najmanje 50 ljudi je povređeno nakon "incidenta" na letu LATAM Erlajnsa iz Sidneja za Okland. Tokom leta pojavio se tehnički problem zbog kog je letelica naglo propala, prenose lokalni mediji.

U preliminarnom izveštaju je detaljno navedeno da je komandant rekao ACC-u da je let imao "problem u radio komunikaciji" koji je rešen. U izveštaju nisu otkrivena imena pilota, ali je komandir identifikovan kao 32-godišnji muškarac iz Indonezije, a drugi u komandi kao 28-godišnji muškarac iz Indonezije. Drugi u komandi imao je jednomesečne blizance i "morao je da se budi nekoliko puta kako bi pomogao svojoj ženi da se brine o bebama", to je naveo kao razlog što se nije dovoljno odmorio, navodi se u izveštaju.

"Sprovešćemo istragu i reviziju operacije noćnog leta u Indoneziji u vezi sa upravljanjem rizikom od umora za Batik Er i druge operatere leta", rekao je Murni u saopštenju, prenosi Antara. Posada BTK6723 takođe je prizemljena u skladu sa standardnom operativnom procedurom do dalje istrage, prenosi novinska agencija.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

06:04
PANIKA! PILOTI ZASPALI ZA KOMANDAMA, AVION SA 150 PUTNIKA LUTAO PO NEBU! Ignjatović: Radili su do granica izdržljivosti kao roblje
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

 (CNN/MONDO/J.D.)

Možda će vas zanimati

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Labus

Ni ja to ne radim a imam stanove u beogradu na vodi

Pixel

Nije prvi put. Ovo nije toliko opsano jer ce se piloti svakako probuditi kad cuju alarm da je iskljucen autopilot, a iskljucice se kada dodje do poslednje tacke koja je unesena u sistem. Prosle ili pretprosle godine se isto dogodilo u Etiopiji. Kada je avion dosao do aerodroma gde je trebalo da sleti, autopilot se iskljucio i piloti su se probudili iznad aerodroma iako je tu vec trebalo da slete. Ovo napravi samo mali problem kontrolorima letenja, ali bezbednost nije mnogo ugrozena.

special image