• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZA OTKAZIVANJE REZERVACIJE U NEMAČKOJ SLEDI KAZNA! Vlasnici restorana uveli novu praksu, naknade i do 100€

Autor Aleksandra Virijević

Sve više restorana uvodi pravilo da ako otkažete vašu rezervaciju morate i da platite određenu naknadu.

 restoran Izvor: Shutterstock/G.MARTYSHEVA

Sve više restorana uvodi naknadu za nedolazak ako se gosti ne pojave uprkos rezervaciji. Razlog tome jeste što se domaćini sve više boje finansijskog gubitka. 

Sto je postavljen, vino otvoreno i jelo pripremljeno, samo gosti nedostaju. Ugostitelji se plaše ovakvog scenarija, posebno u elitnom sektoru, jer za njih znači nenadoknadiv ekonomski gubitak, javlja njemački Focus kako prenosi N1 Zagreb. Prema Nemačkom udruženju hotela i restorana, Dehoga, povećao se broj takozvanih nedolazaka, tj. nepojavljivanje uprkos rezervaciji ili otkazivanja u vrlo kratkom roku.

Prema rečima Kristijana Helera iz Nemačkog veća za bonton, to se događa zbog "straha od bolje opcije". Ljudi se boje obavezivanja i sve opcije drže otvorenima do poslednjeg trenutka, kaže on. Kako javlja Focus.de, jedan od restorana koji su uveli ovakvu praksu je restoran "bi:braud" u Ulmu. 

“Sve više je uobičajeno da ljudi rezervišu nekoliko restorana i u kratkom roku odluče: Ići ćemo tamo. Prazni stolovi su neugodni, posebno za restorane s manjim brojem stolova, kvalitetnim jelovnikom, tj. s visokom cenom robe, s dugim rokovima rezervacije i nedostatkom gostiju. Nije moguće ustupiti prazan sto drugim gostima”, kažu iz tog restorana.

U restoranu “bi:braud” gosti dobijaju informaciju o otkazivanju uz ostale detalje željene rezervacije putem e-pošte. Zbog toga moraju ponovno potvrditi rezervaciju na portalu za rezervacije i priložiti svoju kreditnu karticu. Osim toga, informacije o naknadama za nepojavljivanje ili kasno otkazivanje pojavljuju se kao skočni prozor prilikom rezervacije. Neki restorani ponovno zovu svoje goste na dan poseta i pitaju dolaze li. Uz takav ličan razgovor, jednostavno nepojavljivanje postaje teže.

Naknada za nepojavljivanje u restoranu u Ulmu postoji već dve godine, ali prema rečima radnika, naplaćena je samo dva puta.

“Srećom imamo pouzdane goste”, kažu iz restorana.

Kazna od 125 dolara

Nedavno je jedan restoran u Bostonu izazvao reakcije na društvenim mrežama nakon što je jedan od njihovih gostiju otkazao u poslednjem trenutku. Kao razlog je naveo zdravstvene probleme i morao da plati kaznu od 125 dolara po osobi zbog otkazivanje. Restoran je vrlo mali, sa zajedničkim stolovima i jednim sedenjem po večeri. Svaka osoba plaća 125 dolara i jede istih sedam jela u isto vreme.

Na veb stranici je vrlo jasno navedeno da će zbog otkazivanja manje od 48 sati pre rezervacije gosti morati da plate punu cenu usluge, iako nisu došli. Kako prenosi stranica "Food and Wine", nakon ove objave deljene su oštre reči i snimci, a internet je bio pun priča o naknadama za otkazivanje.

"Zašto bi bilo ko trebao da plati toliko jer su samo promenili planove", jedan je od komentara. 

Kako se objašnjava, vlasnici restorana nisu zlonamerni jer naplaćuju naknadu za otkazivanje. Restorani posluju sa poznato manjim profitnim maržama i svaki dolar je važan. Lokal je već pripremio hranu i očekivao je da će neko da plati za nju. Kada dođe do otkazivanja, domaćin nije uvek u mogućnosti da dovede novog gosta koji će zauzeti njihovo mesto. Čak iako postoji lista čekanja, nije uvek garancija da će neko moći da dođe u narednih 20 minuta za rezervaciju u 19:30 časova. Naknada postoji kako restorani ne bi gubili novac.

I nije to samo za restoran, već i za osoblje. Ako neko napravi rezervaciju za 10 ljudi u 19 časova, restoran mora da osigura da je sto dostupan u tom trenutku. Sekcija konobara će ostati prazna dok grupa ne stigne. Drugi gosti mogu doći u 18:15 časova i videće četiri prelepo prazna stola, ali neće moći da sede tamo jer nema vremena da naruče, jedu i odu do 19 časova . U međuvremenu, konobar ne zarađuje napojnicu, a napojnice su osnovno sredstvo za prihod konobara.

Restorani su besni i više ne žele da tolerišu otkazivanja. Ako gost ne može da poštuje restoran dovoljno da se pojavi na rezervaciji, moraće da bude spreman i da plati naknadu za otkazivanje. Najbolji savet je da pre rezervacije pogledate politiku otkazivanja, a onda ili je prihvatite ili naprosto idite na drugo mesto. 

BONUS VIDEO:

Pogledajte

04:23
KOJE SU PROSEČNE CENE ZA ORGANIZACIJU JEDNE SVADBE? Bubanja: Samo restoran je 9.000 evra, a NEĆETE VEROVATI GDE ODE NAJVIŠE NOVCA
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

(Mondo/A.V.)

Možda će vas zanimati

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

CrniGruja

Naravno, razumem koncept rezervacije, ali valjda kao i za sve danas, ima preterivanja. Udjem u poluprazan restoran, imate li rezervaciju - nemam, puni smo, ne moze, dobro budite prazni. Odem kod frizera, imate li rezeravaciju? Lekara - treba da zakazem. Tehnicki, registraciju, servis kola, zakazujem. Izdavanje pasosa, licne karte, sve zakazujemo. I onda svi pod stresom jer sve je planirano i programirano. restoran pod stresom da li ce gost doci, a ja pod stresom da li cu stici. Ima restorana koji odlicno posluju a ne primaju rezervacije. dodjes, ima mesta - sednes, nema mesta, kaze konobar sacekaj ako hoces 10 minuta, ako neces da cekas idi dalje i to je to...

Xp

Legitimno! Mogao je nekoga drugog da usluzi tu ovako si mu izbacio pare iz dzepa....

Spasoje

@Xp Znaci on mene tera da potrosim odredjeni iznos u restoranu. Necu da otkazem rezervaciju, pojavim se i potrosim 5 evra, a on meni naplati otkazivanje 100eura?

special image