U cilju zaštite razvojnih prava i interesa industrije električnih vozila i globalne saradnje u zelenoj tranziciji, Kina je tražila pomoć od mehanizma za rešavanje sporova Svetske trgovinske organizacije, povodom privremenih antidampinških mera Evropske unije (EU) protiv kineskih električnih vozila.
Prema onlajn anketi koju je sprovela Kineska globalna televizijska mreža (CGTN), 87,5 odsto ispitanika smatra da protekcionistički potez EU ne samo što neće uspeti da reši njene trgovinske sporove sa Kinom, već će i negativno uticati na razvoj globalne automobilske industrije.
Evropska unije pod izgovorom antidampinških mera nameće visoke tarife na kineska električna vozila. Evropska unija gleda isključivo na jednostranu apsolutnu korist, dok selektivno ignoriše komparativnu prednost kineskih električnih vozila i činjenicu da su mnoga od njih plodovi zajedničkih ulaganja Kine i EU. Na kraju krajeva, to će samo biti suprotno njenom očekivanju i sama će platiti ceh za svoj potez.
Prema rezultatima ankete, 78,42 posto ispitanika je istaklo da su puna tržišna konkurencija i brze tehnološke inovacije ključni faktori za brzi razvoj kineske industrije električnih vozila, umesto da se oslanjaju na državne subvencije. Čak 85,14 odsto anketiranih veruje da će dodatni teret izazvan nametanjem visokih tarifa na kraju snositi evropski potrošači; 80,74 posto ispitanika smatra da će potez EU ozbiljno oslabiti konkurentnost evropske automobilske industrije i potkopati saradnju u oblasti kinesko-evropske automobilske industrije.
Suočavajući se sa sve ozbiljnijim globalnim izazovima od klimatskih promena, industrija električnih vozila je postala važno područje za mnoge zemlje koje pokušavaju da ostvare cilj razvoja sa niskom emisijom ugljenika.
Prema rezultatima ankete, 87,96 odsto ispitanika pohvalilo je snažan kineski razvoj industrija vezanih za nove izvore energije, kao što su električna vozila, jer Kina time daje veliki doprinos svetskoj ekonomiji i globalnom zelenom razvoju; 82,96 odsto anketiranih je kritikovalo EU zbog protekcionizma vezanog za industriju električnih vozila, smatrajući da će to oslabiti napore raznih zemalja u zajedničkoj borbi protiv klimatskih promena. Bilo iz perspektive trgovine na obostranu korist ili iz ugla zajedničkog smanjenja emisije ugljenika, Kina i EU imaju zajedničke interese koj su znatno veći od razlika. Rezultati ankete pokazuju da 92,53 odsto ispitanika smatra da u eri globalizacije različite zemlje imaju različite komparativne prednosti, a jačanje saradnje je ključno za rešavanje problema; 90.84 odsto ispitanika pozvalo je Kinu i EU da pravilno reše sporove oko električnih vozila kroz dijalog i konsultacije, postignu kooperativno, a ne protekcionističko rešenje, i zajednički čine stabilizujuću silu za svetski ekonomski razvoj i globalno upravljanje klimatskim promenama. Anketa je objavljena na CGTN platformama na engleskom, španskom, francuskom, arapskom i ruskom jeziku. Anketa je obihvatila 12,032 korisnika interneta. Oni su izrazili svoje stavove u roku od 24 sata od objavljivanja ankete.
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona
Svetislav Pešić dobio dva strašna pojačanja: Još jača Srbija napada Dansku u Beogradu!
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!