Slušaj vest

Za četiri do pet godina više nećemo morati da brinemo o tome šta će ostati od auto-industrije u Evropi - neće nam ostati ništa,dramatično je poručio Stefan Hartung, predsednik Uprave Bosch-a, nemačkog i svetskog giganta u proizvodnji automobilskih delova, koji godišnje ostvaruje prihod od 92 milijarde evra.

"Neophodna je hitna revizija odluke o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem u EU kako bi se sprečilo iseljavanje ove industrije iz Evrope. Kraj upotrebe benzina i dizela mogao bi imati drastične posledice po automobilske regione. Ako EU želi da ih izbegne, mora brzo da reaguje", apelovao je Hartung.

Iz njegovog istupa jasno je da nije protiv zamene fosilnih goriva u saobraćaju, ali smatra da taj proces mora biti postepen i da treba uvažiti specifičnosti pojedinih članica EU, naročito kada je reč o izvorima električne energije. "Postoje evropske regije koje skoro isključivo proizvode struju iz fosilnih goriva", podsetio je prvi čovek Boscha.

"Treba nam više tehnologija", poručio je Hartung, ukazujući na potencijal gorivnih ćelija, plug-in hibrida čiji se motori napajaju gorivom iz organskog otpada, kao i na veliki tehnološki napredak motora sa sagorevanjem na vodonik, za koje tvrdi da su spremni za komercijalnu upotrebu.

Hartung upozorava da politika oslanjanja isključivo na električna vozila zahteva rešavanje mnogih problema koji bi se, kako kaže, mogli izbeći širim tehnološkim miksom.

Evropa mora biti jača

Dok mnogi veruju da je EU nemoćna pred konkurencijom jeftinijih električnih automobila iz Azije i rastućim protekcionizmom u SAD od povratka Donalda Trampa u Belu kuću, Hartung se ne slaže.

"Jaka Evropa je najbolja odbrana od protekcionizma i ekonomske nestabilnosti. Protiv slobodne trgovine ne možete se boriti prinudnim merama, ali Evropa može postati jača, konkurentnija i otpornija - naročito kroz dogovor o manje regulative i više investicija", naglasio je predsednik Boscha.

Ovaj njegov stav dolazi nakon što je kompanija najavila reorganizaciju poslovanja, koja bi mogla rezultirati ukidanjem oko 12.000 radnih mesta. Bosch trenutno zapošljava oko 417.000 ljudi širom sveta.

Profit u padu, ali šansa u inovacijama

Uprkos izazovima, Bosch je prošlu poslovnu godinu završio sa dobiti od 3,2 milijarde evra. Pre recesije u Nemačkoj, kompanija je ostvarivala blizu četiri milijarde evra profita godišnje, a reorganizacija ima za cilj povratak na taj nivo profitabilnosti.

Hartung ističe da bez razvoja nema novih platformi za vozila, a time ni naprednih digitalnih tehnologija. Dodaje i da se ta dva segmenta brzo razvijaju u Kini, koja beleži snažan rast proizvodnje električnih automobila.

Pozvao je i na više optimizma u evropskoj industriji, ističući da su za inovacije i investicije, pored novca, potrebni i entuzijazam i vera u uspeh.

"Teško da postoji nešto štetnije za napredak od preteranog pesimizma. Nažalost, mi Nemci smo ponovo na vrhu po tom pitanju", zaključio je Hartung.

BONUS VIDEO:

01:54
TEKSTILNA INDUSTRIJA U SRBIJI Izvor: Kurir televizija