Wikileaks Procurele sirove americke depese

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Svet

Wikileaks:Procurele "sirove" američke depeše

Wikileaks je danas optužio jednog od novinara londonskog "Gardijana" da je odao lozinke arhive neredigovanih američkih diplomatskih telegrama.

"Novinar Gardijana je iz nehata ili zle namere prekršio bezbednosni sporazum sa glavnim urednikom Alanom Rasbridžerom i otkrio tajne lozinke za čitavu neredigovanu arhivu takozvanog Kejblgejta," saopštio je Wikileaks preko socijalne mreže Twitter, uz napomenu da je već preduzeo pravne mere protiv počinilaca.

U saopštenju se navodi da je Wikileaks već kontaktirao američki Stejt dipartment i počeo predtužbeni postupak, kao i da će uskoro izdati formalno saopštenje, prenosi AFP.

Britanski list međutim negira te optužbe. "Gardijan" je bio jedan od pet svetskih listova koji je prošle godine dobio materijal od Wikileaks-a i dozvolu da objavi redigovane telegrame (proverene i sa izostavljenim spornim imenima operativaca). Telegrami su redigovani s namerom da se zaštite izvori i nacionalna bezbednost zemalja na koje su se odnosili.

List tvrdi da je sam Vikiliks puštao pomenute neredigovane dokumente preko sigurnog servera nekoliko sati, a zatim je isključio server i sklonio dokumente.

"Međutim, ti isti dokumenti i lozinke su kasnije objavljeni na BitTorent-u, sajtu koji se obično koristi za (nelegalnu) distribuciju filmova i muzike," naveo je Gardijen.

Britanski list je takođe demantovao, u zvaničnom saopštenju, tvrdnje da je lozinka objavljena u knjizi lista: "Wikilekas: Unutar Asanžovog rata protiv tajnosti" koja je objavljena u februaru," rekavši da je to besmislica.

"Naša knjiga o Wikileaksu je objavljena u februaru. Ona je sadržala lozinku, ali ne i mesto gde se nalaze dokumenti, a rečeno nam je da je to privremena lozinka koja će prestati da važi za nekoliko sati," saopštio je londonski dnevnik.

"Gardijan" tvrdi da je link za punu, neredigovanu bazu podataka objavio neimenovani korisnik Twittera, koji je pronašao sledeći trag objavljen u drugim medijima i na Wikileaks-oviom Twitter nalogu.

To je odvelo do objavljivanja čitave Wikilekas-ove arhive od 251.000 telegrama preko interneta bez redigovanja, kako bi se zaštitili izvori koji su razgovarali sa američkim diplomatama pod uslovom da ostanu anonimni, naveo je "Gardijan".

Redigovani telegrami koji su tokom proteklih devet meseci objavljeni u skladu sa dogovorom između glavnih listova i Wikileaks-a otkrili su poverljive diplomatske procene i komentare koji su mogli da dovedu u neprijatnu situaciju svetske lidere.

Wikileaks je obrazložio odluku da objavi diplomatske telegrame kao i ranije izveštaje o ratu u Iraku i Avganistanu nastojanjem da razotkrije prevare zvaničnika.

SAD su odbile da potvrde autentičnost bilo kog od ovih dokumenta, ali su optužile Wikileaks da dovodi u opasnost živote pojedinaca i nacionalnu bezbednost, podsetio je AFP.

(Tanjug)
Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU

loader