NASA otkrila da Zemlja ima bliznakinje!

Istraživači američke svemirske agencije NASA otkrili su prve stenovite planete veličine Zemlje koje kruže oko zvezde kao što je naše Sunce.

Teleskop Kepler je otkrio po prvi put planete ove veličine, nazvane Kepler-20e i Kepler 20-f, u drugom solarnom sistemu, što je najvažnije otkriće van Sunčevog sistema.

Naučnici su pozdravili ovo tehničko dostignuće otkrivanja planeta veličine Zemlje, 'egzoplaneta', što je tehnički termin za planete izvan Sunčevog sistema, piše "Dejli mejl".

Vođa istraživačkog tima sa Centra za astrofiziku Harvard-Smitsonijan u Kembridžu u Sjedinjenim Američkim Državama Fransoa Frezin kaže da ovo predstavlja početak “nove ere” u otkrićima planeta sličnih našoj.

Frezin smatra da su novootkrivene planete nekada bile udaljenije od svoje zvezde i dovoljno hladne da bi na njihovoj površini mogla da postoji voda u tečnom stanju, kao i da je jedna od njih možda imala uslove slične ovima na našoj planeti. Prema njegovim rečima na njima je trenutno, ipak, previše vruće za život.

Planeta Kepler -20e je nešto manja, za 0.87 Zemljinog poluprečnika, i bliža njihovom Suncu, dok je Kepler-20f skoro iste veličine kao naša planeta.

Naučnici smatraju da su ove planete stenovite i slične čak i po sastavu Zemlje, gde je trećina njihovog sastava jezgro od gvožđa, a ostatak verovatno čini silikatni plašt.

Planete svoju zvezdu obiđu znatno brže nego Zemlja Sunce. Kepleru-20e je za pun krug potrebno samo šest dana, a Kepleru-20f oko 20 dana.

Keplerovim teleskopom, lansiranim 2009. godine, otkriveno je do sada 28 planeta koje su, za razliku od 20e i 20f, sve bile veće od Zemlje.

(MONDO)