Ronioci su danas izveli dve kontrolisane eksplozije na nasukanom kruzeru, pošto su operacije izvlačenja tela nastradalih putnika nastavljene nakon kratke pauze tokom noći zbog loših vremenskih uslova.
Takođe su nastavljene pripreme za ispumpavanje 1,9 miliona litara goriva iz polupotopljenog broda, kako bi se sprečilo izlivanje nafte u more, prenosi AP.
Kapetan broda "Kosta Konkordija", koji se nedavno nasukao kod italijanskog ostrva Điljo usled čega je poginulo 16 putnika, Frančesko Sketino, tvrdi da je dobio naredbu od menadžmenta da se opasno približi ostrvu Điljo, objavile su danas novine u Italiji.
Dnevnik "Republika" objavio je transkript razgovora "Kapetana kukavice", kako ga zovu mediji u Italiji, sa tajanstvenim Fabriciom kome se žalio kako je trpeo pritiske da približi brod što više ostrvu. Snimak je napravljen bez njegovog znanja dok je bio u pritvoru.
Frančesko je u razgovoru objasnio da je prišao tako blizu ostrva Đilja na zahtev uprave kompanije Kosta korčere, a da instrumenti nisu ukazivali na oseku.
Dan posle nesreće kapetan Sketino je u razgovoru sa jednim prijateljem rekao: "...hteo sam da poslušam menadžera: prođi tuda, prođi tuda.... Neko drugi na mom mestu ne bi bio spreman da priđe tako blizu, ali dosađivali su mi... prođi tuda, prođi tuda".
Kapetan je rekao da je "oseke bilo", ali da instrumenti nisu to pokazivali i da je zato prišao bliže ostrvu.
Govoreći o brodolomu, Sketino je kazao sagovorniku: "Kada sam shvatio da se brod krivi u stranu, sišao sam sa njega", a zatim je dodao kako se prvo vratio po radio i uverio da je brod dobro usidren među grebenima.
List Korijere dela sera, koji je preneo transkript prisluškivanog razgovora, naveo je da kapetan nije imao grižu savesti.
"Ovo što sam uradio bilo je, da kažem pod navodnicima, nesmotreno, ali u svakom slučaju u granicama moje odgovornosti. Otvor u brodu bio je ogroman, a svime što se posle desilo upravljao sam na najprofesionalniji mogući način i zbog toga mogu da kažem da mi je savest mirna", rekao je Sketino.
On je dodao da se sada, međutim, oseća kao da je "izvrnut naopačke" i da mu "više ništa nije jasno".
Kapetan nasukanog broda i za sada glavni osumnjičeni za izazivanje nesreće u kojoj je 16 ljudi poginulo, a još 24 osobe se vode kao nestale, izjavio je i da je "ponosan što je sa posadom uspeo da spasi sve putnike, osim žrtava".
"Ono zbog čega sam ponosan je što smo uspeli da spasimo sve, osim onih (žrtava) jer da to nisam uradio... Spasavao sam ljude i miran sam. Uzdao sam se u nautičke karte i kapetana Marija Palomba, uglednog kapetana Koste kročere i stanovnika Đilja, koji me je pozvao" kobne večeri, rekao je Sketino.
On je i prethodno navodio kako je prišao tako bližu obali kako bi brod "pozdravio" rodno mesto Palomba, iako se taj kapetan u tom trenutku nije čak ni nalazio na ostrvu.
"Svakog petka bismo u to vreme večerali, a sada su dosađivali: da pozdravimo Palomba, da pozdravimo.. i evo sad kako sam to platio", rekao je Sketino.
On je ipak u tom razgovoru priznao i da ne želi više da stane za kormilo: "Ne želim više da se popnem na brod, promeniću život, ne mogu više to da radim".
Advokati jedne grupe putnika zatražili su da se odgovornost za nesreću ne pripiše samo kapetanu.
"Ne verujemo da se nesreća ovakvih razmera može pripisati samo jednom trenutku ludila kapetana. Sprovodimo sopstvenu istragu o eventualnoj odgovornosti Koste kročere i lučke Kapetanije zbog tolerisanja nerazumne prakse 'pozdrava' blizu obale", rekli su advokati.
Oni su naglasili da "treba utvrditi koji su bili kriterijumi kojima se upravljalo životima 4.000 ljudi".
"Treba utvrditi zašto je brod poput 'Konkordije' poveren osobi koja očigledno nije bila za to podobna", naveli su advokati.
Kruzer "Kosta konkordija" nasukao se i prevrnuo kod ostrva Điljo 13. januara, pošto je udario u stenu, jer se previše približio obali u nameri da "pozdravi" stanovnike ostrva.
(Beta)
Takođe su nastavljene pripreme za ispumpavanje 1,9 miliona litara goriva iz polupotopljenog broda, kako bi se sprečilo izlivanje nafte u more, prenosi AP.
Kapetan broda "Kosta Konkordija", koji se nedavno nasukao kod italijanskog ostrva Điljo usled čega je poginulo 16 putnika, Frančesko Sketino, tvrdi da je dobio naredbu od menadžmenta da se opasno približi ostrvu Điljo, objavile su danas novine u Italiji.
Dnevnik "Republika" objavio je transkript razgovora "Kapetana kukavice", kako ga zovu mediji u Italiji, sa tajanstvenim Fabriciom kome se žalio kako je trpeo pritiske da približi brod što više ostrvu. Snimak je napravljen bez njegovog znanja dok je bio u pritvoru.
Frančesko je u razgovoru objasnio da je prišao tako blizu ostrva Đilja na zahtev uprave kompanije Kosta korčere, a da instrumenti nisu ukazivali na oseku.
Dan posle nesreće kapetan Sketino je u razgovoru sa jednim prijateljem rekao: "...hteo sam da poslušam menadžera: prođi tuda, prođi tuda.... Neko drugi na mom mestu ne bi bio spreman da priđe tako blizu, ali dosađivali su mi... prođi tuda, prođi tuda".
Kapetan je rekao da je "oseke bilo", ali da instrumenti nisu to pokazivali i da je zato prišao bliže ostrvu.
Govoreći o brodolomu, Sketino je kazao sagovorniku: "Kada sam shvatio da se brod krivi u stranu, sišao sam sa njega", a zatim je dodao kako se prvo vratio po radio i uverio da je brod dobro usidren među grebenima.
List Korijere dela sera, koji je preneo transkript prisluškivanog razgovora, naveo je da kapetan nije imao grižu savesti.
"Ovo što sam uradio bilo je, da kažem pod navodnicima, nesmotreno, ali u svakom slučaju u granicama moje odgovornosti. Otvor u brodu bio je ogroman, a svime što se posle desilo upravljao sam na najprofesionalniji mogući način i zbog toga mogu da kažem da mi je savest mirna", rekao je Sketino.
On je dodao da se sada, međutim, oseća kao da je "izvrnut naopačke" i da mu "više ništa nije jasno".
Kapetan nasukanog broda i za sada glavni osumnjičeni za izazivanje nesreće u kojoj je 16 ljudi poginulo, a još 24 osobe se vode kao nestale, izjavio je i da je "ponosan što je sa posadom uspeo da spasi sve putnike, osim žrtava".
"Ono zbog čega sam ponosan je što smo uspeli da spasimo sve, osim onih (žrtava) jer da to nisam uradio... Spasavao sam ljude i miran sam. Uzdao sam se u nautičke karte i kapetana Marija Palomba, uglednog kapetana Koste kročere i stanovnika Đilja, koji me je pozvao" kobne večeri, rekao je Sketino.
On je i prethodno navodio kako je prišao tako bližu obali kako bi brod "pozdravio" rodno mesto Palomba, iako se taj kapetan u tom trenutku nije čak ni nalazio na ostrvu.
"Svakog petka bismo u to vreme večerali, a sada su dosađivali: da pozdravimo Palomba, da pozdravimo.. i evo sad kako sam to platio", rekao je Sketino.
On je ipak u tom razgovoru priznao i da ne želi više da stane za kormilo: "Ne želim više da se popnem na brod, promeniću život, ne mogu više to da radim".
Advokati jedne grupe putnika zatražili su da se odgovornost za nesreću ne pripiše samo kapetanu.
"Ne verujemo da se nesreća ovakvih razmera može pripisati samo jednom trenutku ludila kapetana. Sprovodimo sopstvenu istragu o eventualnoj odgovornosti Koste kročere i lučke Kapetanije zbog tolerisanja nerazumne prakse 'pozdrava' blizu obale", rekli su advokati.
Oni su naglasili da "treba utvrditi koji su bili kriterijumi kojima se upravljalo životima 4.000 ljudi".
"Treba utvrditi zašto je brod poput 'Konkordije' poveren osobi koja očigledno nije bila za to podobna", naveli su advokati.
Kruzer "Kosta konkordija" nasukao se i prevrnuo kod ostrva Điljo 13. januara, pošto je udario u stenu, jer se previše približio obali u nameri da "pozdravi" stanovnike ostrva.
(Beta)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina