"Superdžet 100" je zamišljen kao velika nada Rusije da može da postane veliki igrač na međunarodnom tržistu aviona i popravi imidž ruske avioindustrije, uzdrmane čestim nesrećama zastarelih aviona iz sovjetske ere.
Cena ovog aviona sa 100 mesta je 31,7 miliona dolara, što je za oko trećinu manje od konkurentskih aviona u toj klasi - ukrajinskog Antonova, brazilskog Embraera i kanadskog Bombardijea.
Čini se, međutim, da su "superdžet" od početka pratili problemi zbog bezbednosnih propusta, navodi "Njujork tajms".
Prvi ovakav avion, koji je prošle godine ušao u komercijalnu upotrebu, morao je odmah da bude prizemljen zbog propusta u dopremanju svežeg vazduha u kabinu.
Kada je kompanija Suhoj, inače cenjeno ime u svetu vojnih letelica, započela njegovu proizvodnju, ruska televizijska stanica NTV je izvestila da 70 inženjera koji rade u fabrici na izradi "superdžeta", ima lažne inženjerske diplome do kojih su došli zahvaljujući korupciji na lokalnom tehničkom fakultetu. Suhoj je, međutim, uveravao da ti radnici nisu direktno uključeni u proizvodnju aviona.
Zabrinutost aviokompanija izazvao je i podatak da su gotovi avioni bili teži dve tone nego što su iznosile prvobitne procene koje su im predstavljene na osnovu inženjerskih planova, a to je značilo da avion troši više goriva zbog čega je za njih bio manje atraktivan.
Kompanija Suhoj se pravdala izgovorima da su takva odstupanja uobičajena prilikom izrade novog aviona.
Sa ciljem da izveze 70 odsto ovih aviona, kompanija Suhoj je krenula u kampanju na globalnom tržištu. Prošle nedelje je "superdžet" započeo turneju po šest azijskih zemalja kako bi se predstavio tamošnjim avio-kompanijama.
Prve stanice bile su Burma, Pakistan i Kazahstan, a nakon današnje posete Indoneziji, avion je trebalo da obiđe Laos i Vijetnam.
"Suhoj superdžet 100", sa kapaciteton od 68 do 103 putnika je razvijen u saradnji sa Boingom i italijanskom Finmekanikom.
Suhoj već ima 170 porudžbina za Superdžet 100 i planira da proizvede 1.000 komada uglavnom za inostrano tržište.
Međutim, ruski avioni u poslednje vreme nisu na dobrom glasu što prodaju "superdžeta" čini još težom.
Oko 400 ljudi poginulo je 2006. godine u avionskim nesrećama "tupoljeva" u Rusiji i Ukrajini. Prošle godine, "tupoljev tu-134" se srušio nadomak aerodroma na severu Rusije kada je poginula većina od 52 putnika i članova posade, a 43 osobe su poginule, među kojima i hokejaši "Lokomotive" kada se iste godine srušio putnički avion "jak-42".
Najnovija avionska nesreća u Rusiji desila se u aprilu ove godine kada se avion "ATR-72" srušio u Sibiru, dok je pilot pokušavao da izvede prinudno sletanje.
Ruski putnički avion "suhoj superdžet" sa 46 biznismena i ruskih predstavnika nestao je juče sa ekrana radara tokom demonstracionog leta iznad zapadne Jave u Indoneziji, a u njemu su se nalazili indonežanski poslovni ljudi i predstavnici ruske ambasade.
(Tanjug)
Cena ovog aviona sa 100 mesta je 31,7 miliona dolara, što je za oko trećinu manje od konkurentskih aviona u toj klasi - ukrajinskog Antonova, brazilskog Embraera i kanadskog Bombardijea.
Čini se, međutim, da su "superdžet" od početka pratili problemi zbog bezbednosnih propusta, navodi "Njujork tajms".
Prvi ovakav avion, koji je prošle godine ušao u komercijalnu upotrebu, morao je odmah da bude prizemljen zbog propusta u dopremanju svežeg vazduha u kabinu.
Kada je kompanija Suhoj, inače cenjeno ime u svetu vojnih letelica, započela njegovu proizvodnju, ruska televizijska stanica NTV je izvestila da 70 inženjera koji rade u fabrici na izradi "superdžeta", ima lažne inženjerske diplome do kojih su došli zahvaljujući korupciji na lokalnom tehničkom fakultetu. Suhoj je, međutim, uveravao da ti radnici nisu direktno uključeni u proizvodnju aviona.
Zabrinutost aviokompanija izazvao je i podatak da su gotovi avioni bili teži dve tone nego što su iznosile prvobitne procene koje su im predstavljene na osnovu inženjerskih planova, a to je značilo da avion troši više goriva zbog čega je za njih bio manje atraktivan.
Kompanija Suhoj se pravdala izgovorima da su takva odstupanja uobičajena prilikom izrade novog aviona.
Sa ciljem da izveze 70 odsto ovih aviona, kompanija Suhoj je krenula u kampanju na globalnom tržištu. Prošle nedelje je "superdžet" započeo turneju po šest azijskih zemalja kako bi se predstavio tamošnjim avio-kompanijama.
Prve stanice bile su Burma, Pakistan i Kazahstan, a nakon današnje posete Indoneziji, avion je trebalo da obiđe Laos i Vijetnam.
"Suhoj superdžet 100", sa kapaciteton od 68 do 103 putnika je razvijen u saradnji sa Boingom i italijanskom Finmekanikom.
Suhoj već ima 170 porudžbina za Superdžet 100 i planira da proizvede 1.000 komada uglavnom za inostrano tržište.
Međutim, ruski avioni u poslednje vreme nisu na dobrom glasu što prodaju "superdžeta" čini još težom.
Oko 400 ljudi poginulo je 2006. godine u avionskim nesrećama "tupoljeva" u Rusiji i Ukrajini. Prošle godine, "tupoljev tu-134" se srušio nadomak aerodroma na severu Rusije kada je poginula većina od 52 putnika i članova posade, a 43 osobe su poginule, među kojima i hokejaši "Lokomotive" kada se iste godine srušio putnički avion "jak-42".
Najnovija avionska nesreća u Rusiji desila se u aprilu ove godine kada se avion "ATR-72" srušio u Sibiru, dok je pilot pokušavao da izvede prinudno sletanje.
Ruski putnički avion "suhoj superdžet" sa 46 biznismena i ruskih predstavnika nestao je juče sa ekrana radara tokom demonstracionog leta iznad zapadne Jave u Indoneziji, a u njemu su se nalazili indonežanski poslovni ljudi i predstavnici ruske ambasade.
(Tanjug)
Nekada je bila deo SFRJ, a sada je obećana zemlja za Srbe! Plata ide preko 1.500 evra, ovo su troškovi života
Partizan dominirao u Podgorici, ostao perfektan u ABA ligI! Sa pola gasa do 20 razlike, Karlik Džouns blistao
Srbija preorala teren i pobedila Švajcarsku u Leskovcu! Veliki trijumf "orlova", ovakve smo ih dugo čekali
Crvena zvezda pregazila Igokeu u Areni: 23 razlike, pojavio se Majk Daum
Mondo ukrštenica za 13. oktobar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!