Prema telefonskoj anketi urađenoj od 11. do 13. maja, na uzorku od 615 punoletnih građana, 46 odsto birača bi glasalo za Romnija, a 43 odsto za Obamu. Romnijeva mala prednost ostaje unutar granice greške ankete, koja je plus ili minut četiri odsto.

Prema prethodnoj anketi, sprovedenoj prošlog meseca, obojica su bila izjednačena sa po 46 odsto glasova. U februaru i martu, Obama je imao prednost.

U svakom slučaju, nijedan kandidat nije uspeo da imao prednost veću od šest odsto u anketama koje od januara zajednički sprovode Si-Bi-Es njuz i Njujork tajms.

Uprkos činjenici da je Obama prošle nedelje podržao istopolne brakove i time izgubio 25 odsto neopredeljenih birača, anketa pokazuje da će ekonomija ostatu najznačajnije pitanje za glasače na predsedničkim izborima. To misli čak 62 odsto glasača.

Aktuelni predsednik je u okviru svoje predizborne kampanje objavio negativni spot o svom protivkandidatu, republikancu Mitu Romniju, u kome ga optužuje za gubitak radnih mesta u čeličani koju je kupila Romnijeva firma.

U dvominutnom spotu Romnija kritikuju radnici koji su nekada bili zaposleni u čeličani "GST Stil", koju je kupila, a potom zatvorila privatna kompanija "Bejn kepital", čiji je jedan od osnivača upravo Romni, preneo je Bi-Bi-Si (BBC).

"Došli su i isisali život iz nas kao vampiri", rekao je jedan od bivših radnika.

Izborni štab američkog predsednika objavio je i šestominutnu onlajn verziju istog spota i pokrenuo vebsajt koji je posebno namenjen kritikovanju Romnija.

Uspeh bivšeg guvernera Masačusetsa u vođenju poslovanja smatra se jednim je od ključnih elemenata poruke u njegovoj predizbornoj kampanji, tokom koje je više puta kritikovao Obamu zato što nije obezbedio nova radna mesta.

Do izbora za predsednika SAD ostalo je još šest meseci, a "rat" Obame i Romnija u okviru predizbornih kampanja se intenzivira.

(Tanjug)