Otkrivena planeta sa četiri sunca

Međunarodni tim amaterskih i profesionalnih astronoma otkrio je jedinstvenu pojavu - planetu čije nebo obasjavaju čak četiri sunca.

Ova planeta je oko 5.000 svetlosnih godina udaljena od Zemlje, a nazvana je PH1, kako bi se odalo priznanje volonterima u okviru programa Univerziteta Jejl "Lovci na planete" (Planet Hunters), koji su je prvi uočili.

PH1 kruži oko dva sunca, dok istovremeno oko nje kruže još dve udaljene zvezde, javila je agencija Frans pres.

Stručnjaci su do sada otkrili samo šest planeta koje kruže oko dve, umesto oko jedne zvezde, ali ni oko jedne od njih ne kruže druge zvezde.

PH1 je tzv. gasni gigant, čiji je poluprečnik 6,2 puta veći od Zemljinog, što je čini nešto većom od Neptuna.

Ova neobična planeta orbitira oko para zvezda nešto većih od Sunca svakih 138 dana, dok je njena udaljenost od para zvezda koje oko nje kruže oko 1.000 puta veća od udaljenosti između Zemlje i Sunca.

Vebsajt planethunters.org pokrenut je pre dve godine kako bi podstakao astronome amatere da traže planete van našeg solarnog sistema, koristeći podatke koje prikuplja svemirski teleskop Kepler američke agencije NASA.

(Tanjug)

Tagovi

Mileska

Tatuin Star Wars! :)

htf

E kako oni mogu da otkriju sva ova događanja i kretanja na 5000 svjetlosnih godina udaljenosti (znači svjetlost od tamo putuje 5000 godina)

No.

A nas ni jedno da ogreje.