Zabrana reklamiranja je doneta u sklopu akcije Vlade da se prekine s ekstravagantnim poklonima rukovodiocima i rasipanjem, javlja agencija Sinhua.

Takva reklamiranja su "propagirala lažne vrednosti i pomagala u stvaranju loših sklonosti društva", navela je u saopštenju državna administracija za radio, film i televiziju.

Zabrana je usledila nakon ponovljenih poziva novog kineskog šefa partije Sji Đinpinga na stalnu borbu protiv korupcije i zloupotreba vlasti.

Kineski proizvođači luksuznih predmeta brinu da bi ova mera mogla da utiče na prodaju jer su oni bili dosta reklamirani preko televizije i radija.



Proizvođači popularne kineske rakije Maotai i drugih pića su redovno bili sponzori godišnjih aukcija na kineskoj centralnoj televiziji CCTV.

Prodaja poznatog kineskog likera "baiđiu" koji je nekada služen na svim vladinim banketima, pala je u decembru posle zvanične zabrane korišćenja alkohola na vojnim svečanostima u radno vreme. Boca tog pića od žita može da dostigne i do hiljadu juana ili oko 160 dolara.

Obračun s korupcijom pogodiće verovatno najviše časovničare i zlatare, posebno od kada su skupoceni strani časovnici postali simbol zloupotreba i mita.

Hengdeli i Carski satovi su dva najveće kompanije u Kini za prodaju satova i vrednost njihovih akcija na berzi je danas pala posle vesti o zabrani reklamiranja.

Hengdeli je izgubio 2,2 odsto u Hongkongu, a Carski satovi jedan odsto, preneo je Rojters.

Predstavnik državne administracije rekao je agenciji Sinhua da kao važna kulturna i ideološka uporišta, radio i televizija treba da ostvare svoju ulogu u obrazovanju ljudi i ukazivanju na prave vrednosti društva.

Si je u prvom govoru nakon preuzimanja čelnog položaja u Komunističkoj partiji Kine upozorio da neuspeh u borbi protiv korupcije i ekstravagancije može da ugrozi opstanak partije na vlasti. Kineska partija je bila pogođena serijom skandala funkcionera i na najvišem nivou.

Sji će preuzeti dužnost i šefa države od Hu Đintaoa na zasedanju parlamenta u martu mesecu.

(Tanjug, foto: printscreen)