"Koloseum je ozbiljno ugrožen. U ovom trenutku niko ne može da garantuje da temelji te monumentalne građevine neće popustiti zbog obimnih iskopavanja na nekoliko desetina metara dalje", navodi se u saopštenju Italia Nostra (Naša Italija), udruženja za zaštitu kulturnog nasleđa.

Ne možemo da ćutimo o ovome, rekao je predsednik udruženja, bivši ministar u Vladi Italije i bivši komesar Evropske unije Karlo Ripa di Mena.

On je istakao da će udruženje tražiti sudsku zabranu radova na izgradnji stanice metroa, ukoliko to ne uradi načelnik Nacionalnog arheološkog zavoda za zaštitu spomenika u Rimu.

Građevina iz prvog veka, u kojoj su organizovane borbe gladijatora i javna pogubljenja, jedna je od najpopularnijih turističkih destinacija sveta i Koloseum godišnje obiđe više od pet miliona ljudi.



U neposrednoj blizini Koloseuma trebalo bi da se iskopa tunel dubine 50 metara, kako bi se prošilila postojeća stanica metroa na sadašnjoj liniji B, tako da bi mogli da je koriste i putnici sa linije C. Radovi bi koštali nekoliko milijardi evra, a trajali bi do 2020. godine.

Italija Nostra se zalaže za izgradnju nekoliko puta manje i višestruko jeftinije stanice metroa, koja ne bi ugrozila temeljen Koloseuma, ali je ta incijativa odbačena zahvaljujući lobiranju moćnih građevinskih kompanija koje se nadmeću za lukrativne tendere za izgradnju C linije metroa.

I bez dodatnih radova amfiteatar star dve hiljade godina ugrožen je zbog gustog saobraćaja u Rimu, a gradske vlasti su prošlog leta saopštile su da je južna strana niža za 38 centimetara od severne, što znači da taj kraj Koloseuma polako, ali sigurno tone.

(Fonet, foto: Beta/AP)