Prvi kineski avion izradjen u domaćim pogonima ARJ-21 trebalo bi da sidje sa montažnih traka do kraja ove godine a očekuje se da bude glavni konkurent avionima kompanija "Boing" i "Erbas" na ovom tržištu.
Prvi kineski avion izradjen u domaćim pogonima ARJ-21 trebalo bi da sidje sa montažnih traka do kraja ove godine, a prvi let obaviće se marta iduće godine, objavio je kineski dnevnik na engleskom jeziku "Čajna dejli."List piše da su krila za avion isporučena u glavnu montažnu bazu Kineske avioindustrije (AVIC I) u Sjianu, u centralnom delu zemlje i ističe da je tom isporukom proizvodjač učinio značajan proboj na putu konačne izrade letelice.
Novi ARJ je prvi korak u nastojanju Kine da projektuje i proizvede soptveni veliki avion, što je jedan od 16 velikih projekata u okviru vladinog plana razvoja, utvrdjenog 2006. godine.
Model ARJ-21 (nazvan naprednim regionalnim avionom za 21. vek), koji ima 70 do 110 sedišta i maksimalan dolet od 3.702 kilometra, trebalo bi da bude glavni konkurent avionima kompanija "Boing" i "Erbas", koji sada dominiraju na kineskom tržištu aviona, posebno na kraćim linijama.
Stručnjaci kažu da je ARJ-21 sličan "Daglasovom" modelu DC-9.
(Tanjug/MONDO)