Doktors asošiejts nije, kako bi se moglo pomisliti, medicinska organizacija, već kompanija koja je vlasnik velikog lanca restorana, među kojima je i prodavac sendviča Sabvej, koji napreduje velikom brzinom i približava se cifri od 40.000 restorana u svetu, gotovo dvostruko više u odnosu na nivo iz 2003. godine.

Kao glavni konkurenti Mekdonaldsa najčešće se smatraju Burger King i Vendiz, ali Sabvej je taj koji sve više brine upravu kompanije, pogotovo zbog njegove privlačnosti mlađim generacijama.

Prema navodima američke štampe, Mekdonalds je lansirao "čiken McWrap", piletinu sa povrćem i sosom u tortilji, kao pandan prozivodima Sabveja, u cilju privlačenja mladih koji u potrazi za brzom hranom sve češće biraju Sabvej.

Iako je Mekdonalds uveo zdravije menije i salate, mlađe generacije više obraćaju pažnju na to šta jedu u odnosu na nešto starije.

Navike i trendovi u ishrani onih rođenih posle 1980. nisu novost i to nije problem samo za Mekdonalds, navodi analitičar restorana iz Los Anđelesa Nik Stejan.

U toj generaciji popularni su "brzi i neobavezni" restorani, sa akcentom na kvalitet sastojaka i sa cenama u proseku nešto višim u odnosu na Mekdonalds i Buger King.

Sabvej je postao poznat po svom dugogodišnjem portparolu Džaredu Foglu koji je izgubio 111 kilograma pomoću dijete najvećim delom zasnovane na sendvičima tog lanca.

Sa druge strane, Mekdonalds se često povezuje sa producentom Morganom Spurlokom, koji se značajno ugojio nakon što je mesec dana jeo isključivo u Meku.

(Tanjug Foto Ilustracija Guliver Getty Thinkstock)