
Američka vlada i tužioci više saveznih država podneli su tužbu na federalnom sudu u Vašingtonu u cilju da spreče dogovor Ju-Es ervejz grupe i AMR korporacije o spajanju.
Slične bojazni su iznošene i pri spajanju u preostale tri američke kompanije, Delte i Nortvest (Northwest) 2008 u Deltu, Junajteda (United) i Kontinentala (Continental) 2010. u junajted i Sautvesta (Southwest) i Ertrena (AirTran) 2011 u Sautvest, ali je antimonolska agencija ipak odobrila te sporazume.
Kompanije Ju-es ervejz i AMR su još u februaru najavile planove za spajanje vredno 11 milijardi dolara i stvaranje kompanije sa 6.700 letova dnevno i godišnjim prihodom od otprilike 40 milijardi dolara.
Zajednička firma bi trebalo da zadržati ime veće firme, Ameriken erlajnz, i imaće oko 94 hiljade službenika i flotu od preko 900 aviona za hiljade svakodnevnih letova.
Dogovor dve kompanije još treba da odobre federalne regulativne agencije i sudija koji vodi stečajni postupak kompanije Ameriken erlajnz.
S druge strane Atlantika Evropska komisija je već dala zeleno svetlo za to spajanje, nakon što su kompanije otklonile nedoumice oko mogućeg monopola nad rutom London (Hitrou) - Filadelfija, na kojoj su operativni samo Ju-es ervejz i partner Ameriken evrejza - Britiš ervejz.
Dodatnim sporazumima će se omogućiti ulazak nove kompanije na spomenutu rutu, što je zadovoljilo članove Evropske komisije koji su hteli da se izbegne monopol nad tim aerodromima, tako da će se otvoriti prostor za konkurentsko poslovanje.