Kjuriositi našao dokaz o životu na Marsu?

Izvor Beta

Američko robotsko vozilo Kjurioziti otkrilo je prvi put direktne dokaze da su na površini Marsa postojala slatkovodna jezera, piše u najnovijem broju naučnog časopisa Sajens .

"Sada nema vode na tom istraženom području, ali hemijske analize stena pokazuju da su postojali uslovi za jezero pre možda oko 3,6 milijardi godina", navodi Sajens.

Ispitane stene imaju tragove ugljenika, kiseonika, azota, vodonika i sumpora, "što su idealni uslovi za život mikroba".

Ti uslovi su slični kao i na našoj planeti, u pećinama ili ispod površine mora.

Vašington je 26. septembra saopštio da je oko dva odsto površine planete Mars formirano od vode, na osnovu uzoraka Kjuriozitija.

Mars je inače prekriven slojem peska koji se pomera po planeti zbog čestih oluja, pa uzorak uzet sa bilo kojeg dela planete predstavlja uzorak cele planete.

Vode u vidu leda ima dosta na crvenoj planeti u polarnim područjima, posebno na jugu.

Robotsko vozilo Kjurioziti američke svemirske agencije NASA poslato je na Mars u avgustu prošle godine. Kjuriositi naredne dve godine na Marsu ima misiju da slika okolinu, prikuplja i analizira uzorke tla, kako bi se ustanovilo da li su u krateru Gejl nekada postojali uslovi za razvoj mikroorganizama.

Robotsko vozilo sa šest točkova je veličine malog automobila i teško 900 kilograma. Misija robota Kjurioziti košta oko 2,5 milijarde dolara i najskuplja je misija istraživanja Marsa do sada.

Tagovi

ACA

Nema potrebe da mi trazimo vanzemaljce jer nemamo tehnologiju za to, oni su vec pronasli nas i za to postoje dokazi jer se 1965 godine na nasu planetu srusio nlo, to americka vlada I Nasa drze u tajnosti evo vec koliko vremena. Imate emisiju o tome na discovery kanalu svake srede od 10h.

Dušan

Vatikan bi to rešio, začas. Sedmi dan, i na marsu bi bio raj.Adam i Eva bi se pobrinuli za ostalo. Posle izvesnog vremena ON bi bezgrešno postavio vođu.

kifla