"Prolaznici radije obore pogled da ne moraju da vide beskućnike koji pevaju. To je tipično za naše društvo - nepodobne osobe i probleme radije previđamo nego da moramo da se njima bavimo", kazala je češkom nedeljniku Tiden Pavla Vopelakova iz Armije spasa Češke.

Promotivni spot za projekat Rešering u kome češki beskućnici nalaze posao sortiranja i reciklaže odeće i tekstila iz specijalnih kontejnera Crvenog krsta i Armije spasa upotrebio je nacionalnu himnu zbog njenih simboličnih stihova koji pitaju gde je "dom moj, lepa zemlja, Češka, moj dom".

"Za beskućnike reči naše himne imaju sasvim drugačiji značaj", upozorila je Voplakalova.

Armija spasa u Češkoj zaposlila je u prvom polugođu ove godine 60 beskućnika u tom projektu, a sada se sprema da zaposli još 15 i javnost moli za finansijsku pomoć, kako bi postavila još kontejnera, pored 46 koliko trenutno ima na ulicama Praga, Ostrave, Opave i Krnova.

VideoBeskućnici
Nabavka jednog kontejnera košta 530 evra, a Armija spasa želi da do kraja godine da posao beskućnicima za ukupno 100 kontejnera.

Prema zvaničnim procenama, u Češkoj je oko 30.000 ljudi bez krova na glavom na ulicama širom zemlje, ali među njima najmanje 11.500 aktivno traži pomoć, spremno je da radi i izvuče se iz životarenja na ulici.

"Kada čovek ostane na ulici, bez posla, dokumenata i socijalno isključen za njega je jako komplikovano da opet počne iz početka i krene polako od nule. Zahvaljujući obuci i ovakvim projektima kao što je Rešering možemo da im pružimo ruku i pomognemo da ponovo steknu radne navike", kazala je Voplakalova.