Nekoliko desetina rođaka okupilo se ispred najvećeg budističkog hrama u centru Pekinga, noseći majice na kojima je pisalo "Nikad ne odustajte, nastavite da tražite", ali ih pripadnici obezbeđenja nisu pustili u hram, prenela je agencija AP.

Od nestanka aviona, kineske vlasti su intenzivirale nadzor nad rođacima žrtava pošto su neki od njih kritikovali reakciju vlade u Pekingu na nesreću, podseća američka agencija.

U Kuala Lumpuru će kasnije tokom dana takođe biti obeležena godišnjica nestanka aviona, u organizaciji grupe "Vojs 370", koja okuplja rođake žrtava.

Iako olupina aviona još nije pronađena, vlasti tri zemlje koje vode istragu - Australije, Malezije i Kine, ističu da su i dalje optimistični da će letelica biti pronađena na jugu Indijskog okeana, gde se smatra da se avion srušio pošto je skrenuo sa rute od Kuala Lumpura ka Pekingu.

Kineski šef diplomatije Vang Ji, iz čije je zemlje većina putnika sa leta MH370, izjavio je da će vlada u Pekingu "na svaki mogući način pomoći rođacima žrtava".

Malezijski premijer Nadžib Razak izjavio je danas da je njegova zemlja i dalje posvećena potrazi za avionom i izrazio nadu da će on biti pronađen.

"Zajedno sa našim međunarodnim partnerima pratimo dokaze koji bi mogli da nas upute na mesto pada aviona, koliko god ih malo ima. Malezija je i dalje posvećena potrazi i nadamo se da će avion na letu MH370 biti pronađen", navodi se u u saopštenju objavljenom povodom godišnjice nestanka aviona.

Australijski premijer Toni Abot je takođe danas izjavio da bi potraga za avionom u južnom Indijskom okeanu, koju predvodi njegova zemlja, mogla da bude proširena ukoliko aktuelna potraga ne bude dala rezultate.

Malezijska vlada je krajem januara zvanično proglasila nestanak aviona sa leta MH370 nesrećom, a svih 239 putnika i članova posade je proglašeno mrtvima. Time je omogućeno rodbini žrtava da traže odštetu, ali je i razljutilo neke rođake koji tvrde da je prerano da se žrtve proglase mrtvima dok nema nikakvih fizičkih dokaza pada aviona.

Brodovi sa sonarnim uređajima su dosad pretražili 44 odsto od ukupno 60.000 kvadratnih kilometara mora zapadno od Australije, gde se smatra da je avion verovatno pao.

NOVI IZVEŠTAJ - NIŠTA NOVO

U prvom opsežnom izveštaju o malezijskom putničkom avionu koji je nestao pre tačno godinu dana navodi se da je baterija odašiljača podvodnih signala potrošena više od godinu dana pre nestanka aviona 8. marta 2014.

Osim ove anomalije, u danas objavljenom detaljnom izveštaju opisan je sasvim normalan let aviona i nema ničega što bi pomoglo u rasvetljavanju najveće misterije u avijaciji.

"Jedini cilj istrage je sprečavanje nesreća i incidenata u budućnosti, a ne pripisivanje krivice", stoji u izveštaju.


U ovom trenutku nije jasno kakav bi značaj mogao imati podatak o istrošenoj bateriji odašiljača crne kutije sa snimljenim podacima o letu osim što ukazuje da bi postojale manje šanse za lociranje aviona u Indijskom okeanu, gde se, kako se veruje, srušio čak i kada bi tim za potragu bio u blizini olupine.

Međutim u izveštaju je navedeno da je baterija odašiljača signala crne kutije sa snimljenim razgovorima u kokpitu radila.

Ali iako je baterija odašiljača crne kutije sa podacima o letu bila potrošena, sama crna kutija je bila ispravna i mogla je snimiti podatke o letu, navodi AP.

Baterija je potrošena u decembru 2012. godine, ali tehničari koji servisiraju avion to nisu primetili zbog komjuterske greške.

Dve crne kutije su od ključne važnosti u svakoj avionskoj nesreći zato što snimaju razgovore u kokpitu i podatke o letu sve do kraja leta.

U izveštaju nezavisne istražne grupe, koji ima 584 strane, detaljno su opisani životi članova posade -podaci o njihovom zdravstvenom i finansijskom stanju i obuci, a zatim su iznete informacije o servisiranju aviona, rasporedu tehničkog održavanja, vremenskim uslovima, sistemima komunikacije i slično, ali u svemu tome nema ničeg neobičnog.