Po izlasku pilota iz komandne kabine, "kopilot je ostao jedini za komandama", i "samovoljno" je "upravljao komandama" koje su pokrenule spuštanje aviona, rekao je Robin na konferenciji za novinare.
Tužilac je kazao i da se postupci kopilota, Nemca, ne smatraju "terorističkim", već da se mogu "analizirati kao želja da se uništi avion".
Reč je o kopilotu Andreasu Lubicu (28).
Le visage et l'identité du copilote de #Germanwings#crashA320#crashhttp://t.co/ss1CzHv83Opic.twitter.com/MuRSEEYvNx
Državni tužilac iz Marselja rekao je da je kopilot pritisnuo dugme za gubitak visine i nije dozvolio kapetanu da uđu u kabinu. "Očigledano je iskoristio njegovo odsustvo da sruši avion", istakao je Robin.
Stručnjaci istražuju ove tvrdnje.
Preslušavanjem audio zapisa iz crne kutije došlo je da saznanja da kopilot nije hteo da otvorio vrata kokpita.
"Muškarac koji je van kokpita lagano kuca na vrata i nema odgovora", rekao je neimenovani istražitelj nakon što je pronađena jedna "crna kutija" na mestu nesreće. On je dodao da ta osoba ponovo i ponovo kuca na vrata, ali nikako nema odgovora.
Vi čujete da on pokušava da razvali vrata, rekao je istražitelj.
Prema još jednom izvoru, na početku leta čuo se razgovor posade,potom se čuje zvuk pomeranja sedišta kao i zvuk otvaranja i zatvaranja vrata (pilotske kabine). Posle toga se više ne čuje ništa do nesreće, naveo je izbor blizak istrazi.
Kako je naveo taj izvor, piloti su razgovarali na nemačkom. Na snimku se čuje i alarm koji ukazuje na prinudno prizemljenje, potom jak zvuk sletanja.
Spasilačke ekipe izvukle su juče uveče prva tela nastradalih.
BREAKING: French prosecutor: Germanwings co-pilot appeared to want to `destroy the plane' .
Još se ne zna zbog čega se avion srušio iako su pronađene dve crne kutije.
NAMERNO OBOREN AVION
Ključno pitanje ostaje da, ako je avion kompanije "Džerman vings" gubio visinu nekih desetak minuta, zašto piloti nisu pozvali u pomoć, prenosi BBC.
Cela stvar je prilično sumnjiva, s obzirom na činjenicu da je avion padao zadatom brzinom, a da kontrolni toranj to nije odredio.
Takođe, jedan od pilota nije se mogao vratiti u kabinu, pokazuje preliminarno slučanje snimaka iz „crne kutije“. To je moglo da se desi samo ako je njegov kolega namerno odbio da ga pusti.
Stručnjaci objašnjavaju da u pilotskoj kabini postoji prekidač sa tri pozicije: "otključano", "zaključano" i "neutralno".
U kabinu se može ući spolja ako se ukuca odgovarajuća šifra - tako se u slučaju nužde vrata mogu otvoriti izvana da bi se moglo pristupiti komandama aviona ako su oba pilota onesposobljena.
Ali, procedura za takvo otvaranje isključuje mogućnost slučajnog zaključavanja.
Istražitelji će zaključiti da li se jedan od pilota onesvestio, a to sugeriše da je u avionu došlo do drastične promene pritiska.
To ne mora biti fatalno ako piloti uspeju da na vreme stave maske za kiseonik, ali ako su bili onesvešćeni, to bi objasnilo zašto nije bilo poziva za pomoć ili pokušaja da se avion preusmeri na najbližu pistu, navodi on.
Glavni tužilac Marseja Bris Roben održaće u toku dana konferenciju za novinare na kojoj će izneti prve detalje istrage.
Takođe, standardan protokol je da kada jedan od pilota izađe iz kokpita, stjuardesa MORA ući u kokpit i čekati ga da se vrati.
Nastavak izvlačenja posmrtnih ostataka nastaviće se danas, pišu nemački mediji, podsećajući da je u avionu bilo 150 ljudi i da nema preživelih. Među putnicima je bilo 72 Nemaca, od kojih 16 gimnazijalaca.
Avion "erbas A 320" srušio se u utorak sa 144 putnika i šest članova posade u Alpima na jugu Francuske, 100 kilometara severno od Nice, dok je leteo iz Barselone u Diseldorf.
MINUT ĆUTANJA ZA SVE STRADALE
Građani Severne Rajne Vestfalije (NRW), odakle je 50 od 72 nemačke žrtve avionske nesreće, odali su minutom ćutanja počast poginulim u padu aviona na jugu Francuske.
Na poziv Vlade NRW, građani su danas minutom ćutanja odali počast poginulima u 10 sati i 53 minuta - vreme kada se pre dva dana srušio avion Džermanvingsa u francuskim Alpima.
I crkve su, takođe, pozvale na minut ćutnje, a javni saobraćaj u Esenu se za minut zaustavio.
U Nemačkoj su od 25. do 27 marta, u znak žalosti zbog smrti 150 ljudi u avionu “Džerman vingsa”, zastave na pola koplja, a kad je reč o komemoraciji, svaka savezna država će odlučivati za sebe, pise "Bild", pozivajuci se na Ministarstvo unutrašnjih poslova.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Zašto navijači Crvene zvezde to rade?": NBA as tražio objašnjenje, jedan detalj mu nije jasan
Odložen meč Crvene zvezde zbog snega: 17 dana bez fudbala do Lige šampiona