• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pilot namerno oborio avion "Džerman vingsa"!

Izvor MONDO/Agencije

Jedan od pilota aviona "erbas A320", koji se srušio u francuskim Alpima sa 150 putnika i članova posade, napustio je kokpit i nije mogao da se vrati pre samog pada aviona. Tužilac tvrdi da je drugi pilot namerno oborio avion!

Tužilac iz Marselja Bris Robin saopštio je danas, pozivajući se na audio zapise iz crne kutije,  da je kopilot namerno srušio avion.

Po izlasku pilota iz komandne kabine, "kopilot je ostao jedini za komandama", i "samovoljno" je "upravljao komandama" koje su pokrenule spuštanje aviona, rekao je Robin na konferenciji za novinare.

Tužilac je kazao i da se postupci kopilota, Nemca, ne smatraju "terorističkim", već da se mogu "analizirati kao želja da se uništi avion".

Reč je o kopilotu Andreasu Lubicu (28).


Državni tužilac iz Marselja rekao je da je kopilot pritisnuo dugme za gubitak visine i nije dozvolio kapetanu da uđu u kabinu. "Očigledano je iskoristio njegovo odsustvo da sruši avion", istakao je Robin.

Stručnjaci istražuju ove tvrdnje.

Preslušavanjem audio zapisa iz crne kutije došlo je da saznanja da kopilot nije hteo da otvorio vrata kokpita.

"Muškarac koji je van kokpita lagano kuca na vrata i nema odgovora", rekao je neimenovani istražitelj nakon što je pronađena jedna "crna kutija" na mestu nesreće. On je dodao da ta osoba ponovo i ponovo kuca na vrata, ali nikako nema odgovora.

Rodbina žrtava stigla u Francusku

Članovi rodbina žrtava avionske nesreće doputovali su danas na jug Francuske specijalnim letovima Lufthanze, saopštio je francuski MUP. "Dva aviona iz Diseldorfa i Barselone s porodicama žrtava nesreće sletela su na marsejski aerodrom", oko 200 kilometara od mesta pada aviona, izjavio je portparol francuskog ministarstva Anri Brande. Rodbina žrtava potom treba ode do nadomak mesta nesreće gde će odati poštu poginulim.

Vi čujete da on pokušava da razvali vrata, rekao je istražitelj.

Prema još jednom izvoru, na početku leta čuo se razgovor posade,potom se čuje zvuk pomeranja sedišta kao i zvuk otvaranja i zatvaranja vrata (pilotske kabine). Posle toga se više ne čuje ništa do nesreće, naveo je izbor blizak istrazi.

Kako je naveo taj izvor, piloti su razgovarali na nemačkom. Na snimku se čuje i alarm koji ukazuje na prinudno prizemljenje, potom jak zvuk sletanja.

Spasilačke ekipe izvukle su juče uveče prva tela nastradalih.


Još se ne zna zbog čega se avion srušio iako su pronađene dve crne kutije

NAMERNO OBOREN AVION

Ključno pitanje ostaje da, ako je avion kompanije "Džerman vings" gubio visinu nekih desetak minuta, zašto piloti nisu pozvali u pomoć, prenosi BBC.

Procedura ulaska u kokpit

Kada se izvana ukuca šifra za otvaranje u nuždi, ako pilot koji je kokpitu ne želi da pusti drugi osobu unutra - može namjerno da pritisne prekidač iz pozicije "neutralno" u poziciju "zaključano", jer se, u suprotnom, vrata oključavaju nakon 30 sekundi. Osim prekidača u kokpitu, sistem se sastoji od čak tri vanjske kamere, kako bi pilot imao potpuni pregled prostora pred vratima kokpita. Kada stjuardesa pozvoni, pilot upali kameru, proveri i bočne kamere, obrati pažnju na reči kojima mu se ona obraća i, ukoliko odstupaju od prethodno dogovorenih, situacija je sumnjiva. Dok su vrata zaključana, prekidač je na poziciji "neutralno". Ukoliko osoba može da uđe, prebacuje se na "otključano". Ukoliko, recimo, teroristi pokušavaju da uđu putem šifre, pilot prebacuje na "zatvoreno" i blokira ulaz. Stučnjaci navode da vrata kokpita u "erbasu" drže tri brave, a pilot ima indikaciju koliko brava radi - prenose portali.

Cela stvar je prilično sumnjiva, s obzirom na činjenicu da je avion padao zadatom brzinom, a da kontrolni toranj to nije odredio.

Takođe, jedan od pilota nije se mogao vratiti u kabinu, pokazuje preliminarno slučanje snimaka iz „crne kutije“. To je moglo da se desi samo ako je njegov kolega namerno odbio da ga pusti.

Stručnjaci objašnjavaju da u pilotskoj kabini postoji prekidač sa tri pozicije: "otključano", "zaključano" i "neutralno".

U kabinu se može ući spolja ako se ukuca odgovarajuća šifra - tako se u slučaju nužde vrata mogu otvoriti izvana da bi se moglo pristupiti komandama aviona ako su oba pilota onesposobljena.

Ali, procedura za takvo otvaranje isključuje mogućnost slučajnog zaključavanja.

Istražitelji će zaključiti da li se jedan od pilota onesvestio, a to sugeriše da je u avionu došlo do drastične promene pritiska.

To ne mora biti fatalno ako piloti uspeju da na vreme stave maske za kiseonik, ali ako su bili onesvešćeni, to bi objasnilo zašto nije bilo poziva za pomoć ili pokušaja da se avion preusmeri na najbližu pistu, navodi on.

Glavni tužilac Marseja Bris Roben održaće u toku dana konferenciju za novinare na kojoj će izneti prve detalje istrage.


Nastavak izvlačenja posmrtnih ostataka nastaviće se danas, pišu nemački mediji, podsećajući da je u avionu bilo 150 ljudi i da nema preživelih. Među putnicima je bilo 72 Nemaca, od kojih 16 gimnazijalaca.

Avion "erbas A 320" srušio se u utorak sa 144 putnika i šest članova posade u Alpima na jugu Francuske, 100 kilometara severno od Nice, dok je leteo iz Barselone u Diseldorf.

MINUT ĆUTANJA ZA SVE STRADALE

Građani Severne Rajne Vestfalije (NRW), odakle je 50 od 72 nemačke žrtve avionske nesreće, odali su minutom ćutanja počast poginulim u padu aviona na jugu Francuske.

Na poziv Vlade NRW, građani su danas minutom ćutanja odali počast poginulima u 10 sati i 53 minuta - vreme kada se pre dva dana srušio avion Džermanvingsa u francuskim Alpima.

I crkve su, takođe, pozvale na minut ćutnje, a javni saobraćaj u Esenu se za minut zaustavio.

U Nemačkoj su od 25. do 27 marta, u znak žalosti zbog smrti 150 ljudi u avionu “Džerman vingsa”, zastave na pola koplja, a kad je reč o komemoraciji, svaka savezna država će odlučivati za sebe, pise "Bild", pozivajuci se na Ministarstvo unutrašnjih poslova.

Ovo ne smete propustiti

Inicijalizacija u toku...

Komentari 35

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bole

Zao mi je sto su izginuli toliko nevinih ljudi ko zna sta je tu bilo sa avionom ako je pilot izasao u wc i kopilot se ne javlja mozda i u pritisku vazduha u avionu i sa sistemom nije bilo u redu

Ajjde Bre

Pa dobro,,,izveštaj kakav takav,,,došao je ipak par dana posle nesreće, jer narod ima pravo da zna ma šta se desilo.Šta je sa NAŠIM IZVEŠTAJEM o padu helikoptera????Poštuje li ovde neko narod i žrtve nesreće,u krajnjem slučaju?

jgt

amin

 Crna kutija: Pilot nije mogao da uđe u kokpit!