• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vozom 600 na sat! Maglev ruši sopstvene rekorde

Izvor MONDO/Agencije

Japanski voz "maglev" dostigao je brzinu od 603 kilometra na čas lebdeći iznad šina na pruzi nedaleko od planine Fudži. Time je oborio sopstveni rekord od 590 kilometara na čas.

"Maglev" za kretanje koristi sistem u kojem se kroz magnete pušta električna energija, zahvaljujući čemu voz lebdi iznad šina.

Prethodni rekord tog voza, čiji je princip rada zasnovan na takozvanoj magnetskoj levitaciji, iznosio je 581 kilometar na čas, a postignut je 2003.

Kompanija "Central Japan rejlvej", koja je vlasnik ovog tipa voza, želi da ga uvede u upotrebu između Tokija i centralnog grada Nagoje do 2027. godine.

Ovo putovanje od 280 kilometara moglo bi da traje samo 40 minuta, što bi bilo dvostruko manje od sadašnjeg vremena, prenio je Bi-Bi-Si.

Ipak, putnici neće moći da uživaju u brzinskim rekordima, pošto je kompanija objavila da će vozovi saobraćati maksimalnom brzinom od 505 kilometara na čas.

Troškovi gradnje ovog sistema procenjuju se na 100 milijardi dolara samo za deonicu do Nagoje. Veći dio pruge će, prema očekivanjima, ići kroz veoma skupe tunele.

Japanska vlada nada se da će ovu tehnologiju moći da proda u inostranstvu.

Japanska železnička mreža veoma brzih vozova jedna je od najnaprednijih na svetu, sa stotinama vozova koji saobraćaju svakog dana, sa minimalnim kašnjenjem.

a
Izvor: YouTube


Za razliku od običnih šinkansen ili "metak vozova" koji saobraćaju po čeličnim šinama, vozovi magnetske levitacije jure iznad šina, uz pomoć moćnih magneta.

Izgradnja pruge između Tokija i Osake, koja će, prema očekivanju, koštati više od 9.000 milijardi jena (76 milijardi dolara), počela je 2014.

Ta linija, koja će uglavnom ići ispod planina, trebalo bi da počne da funkcioniše krajem 2020-ih.

Sličan železnički sistem funkcioniše već u Šangaju u Kini, i povezuje aerodrom u predgrađu tog lučkog grada s gradskim metroom.

Tagovi

Komentari 17

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Jova

Nema pruga, levitirajy brzi om od 120kmh

Boban

Odlicno! Znaci, kad otkriju teleportaciju, nama ce poslati ove vozove, isto kao sto su one zute buseve poklonili GSP-u! :)

Nećko Dubijator

Znači Japanac će stići na posao u Tokijo bez da odrema još malo na vozu.

special image