• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tramvaj stigao ispod Sahare:Trola fura Adis Abebom

Izvor Beta

Vlasti glavnog grada Etiopije, Adis Abebe, pustile su danas u saobraćaj tramvajsku liniju prvu ne samo u toj zemlji, već u čitavoj supsaharskoj Africi.

Uvođenje tramvaja je u velikoj meri finansirala Kina što se smatra važnim korakom saradnje koja vodi privrednom razvoju Etiopije.Pre simboličnog presecanja vrpce, nekoliko stotina građana je čekalo u redu da uđu u prvi tramvaj kojim upravlja Kinez.

Tramvaj u Etiopiji
Izvor: YouTube

Mediterancima tramvaj nije stran

Električnoi tramvaj nije nepoznanica za razvijeni deo Afrike. Mediteranske zemlje poput Maroka, Alžira, Tunisa ili Egipta imaju tramvajski saobraćaj u svojim gradovima. Zanimljivo je da je, negde do kraja 40-tih godina prošlog veka, bio rasprostranjen u Južnoafričkoj Republici, a da ga je imao i Sudan, i to od 1928. do 1962. godine.

Dve tramvajske linije dugačke 34 kilometra, kapaciteta 60.000 putnika dnevno, izgradila je Kineska železnička građevinska kompanija (China Railway Engineering Corporation).

Uvođenje tramvaja je koštalo 475 miliona dolara, od kojih je 85 odsto troškova pokrila kineska Eksim banka.

Tramvajski prevoz subvencionira država, a cena karte, zavisno od dužine putovanja, iznosi od dva do šest etiopskih bira (0,08 do 0,25 evra).

Tramvaji za koje su šine i ostala oprema postavljani tri godine, olakšaće prevoz pet miliona stanovnika Adis Abebe koji su do sada koristili zastarele i loše održavane autobuse i kombije. Za sada radi samo jedna linija, sever - jug, a druga, istok - zapad, biće otvorena u oktobru.

Vlasti su obećale da će tramvaji biti izuzeti od svakodnevnih restrikcija struje u glavnom gradu.

Tokom predizborne kampanje maja ove godine, državna vlast koja je ista već 25 godina, ponavljala je da je tramvaj "simbol modernizacije" i simbol "nove Etiopije".

Vlada se na Kinu oslanja i u vezi s drugom velikim projektima: železnica, auto-putevi, hidrocentrale.

Tagovi

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

As

SUBVENCIONISE drzava !!!! aman

Bole

Nekada je Car Hajle Selasije iz otvorene limuzine bacao dolare ulicama Ad4s Abebe dok je bio dsug sa titom

skorpija82

A tek kada mi otvorimo metro :D

special image