Svi učesnici u saobraćaju trude se da izbegnu saobraćajne nesreće tokom vožnje, međutim one se povremeno dešavaju. A kako bi se odredilo koji učesnici u saobraćaju su najodgovorniji, odnosno neodgovorni, sprovedeno je istraživanje kako bi se odredilo da li su to vozači automobila ili biciklisti.
Rezultat ovog istraživanja u SAD imao je iznenađujuće rezultate, pošto su i biciklisti i vozači automobila podjednako okarakterisani kao uzročnici za uzrokovanje udesa. Iako se na prvi pogled čini da su automobili, i ostala motorna vozila odgovorniji za saobraćajne nezgode, samim tim što su veći i kreću se većom brzinom, za vozače ovih vozila nekad je pravi izazov da primete bicikliste na gradskim ulicama. Trebalo bi pak napomenuti da je količina informacija prilikom ovog istraživanja bila ograničena, iako su sve informacije dobijene od lolaknih vlasti, što je sprečilo analitičare da detaljno istraže ovaj problem.
Kao deo studije o udesima automobila i bicikli, Odeljenje za javnu sigurnost Minesote objavilo je da su biciklisti zaslužni za nesreće u 49 odsto slučajeva, dok je neslavna zasluga na strani vozača automobila u 51 odsto udesa. Prema rezultatima ove studije, najveći uzrok nesreća bilo je neustupanje prava prvenstva prolaza. Međutim, drugo istraživanje sprovedeno u glavnom gradu SAD, Vašingtonu, pokazalo je da biciklisti uzrokuju veći broj udesa od vozača automobila. Organi federalne vlasti su sproveli brojna istraživanja povodom bezbednosti u saobraćaju, ali nemaju mnogo informacija koje se tiču udesa u kojima su učestvovali biciklisti i vozači automobila. I dok je krivica za udese i dalje teška za određivanje, sasvim je jasno da biciklisti učestvuju u većem broju saobraćajnih nezgoda od vozača automobila, i to duplo. Ipak, većina ovih incidenata ne uključuje automobile, jer je tek svaka treća nezgoda biciklista u SAD zapravo sudar sa motornim vozilom, prenosi "MotorBiscuit".
Prema zvaničnim podacima, u toku jedne godine pogine oko 1.000 biciklista, dok oko 130.000 bude povređeno u udesima širom Sjedinjenih Američkih Država. Koliko su u opasnosti, svedoči i činjenica da biciklisti učestvuju u svega 1 svih saobraćajnih nezgoda, dok je dva odsto svih ljudi koji su preminuli u udesima zapravo nastradalo na biciklu.
(MONDO)