KINA MOĆNIJA NEGO IKAD - PROŠIRUJE SVOJ UTICAJ U EVROPI, KUPUJE LUKU! Mnogi se bune: "Moramo da naučimo lekcije"

Nemačka vlada je pristala da kineska kompanija kupi deo luke u Hamburgu.

Youtube/Screenshot/DW News

Nemačka je pristala da dozvoli kineskoj brodarskoj grupi Kosko da kupi udeo u terminalu u najvećoj luci u toj zemlji u Hamburgu, javili su u sredu različiti mediji pozivajući se na nemačku vladu. Kineskoj kompaniji biće dozvoljeno da preuzme 24,9% udela u jednom od tri terminala logističke kompanije HHLA.

Kosko je prvobitno dao ponudu za 35% udela prošle godine. Međutim, u nemačkoj vladi su podeljena mišljenja o tome da li bi takav udeo kineskoj kompaniji, koja je već bila najveći kupac luke, dao previše moći.

Nemačko ministarstvo spoljnih poslova nije pozdravilo odobrenje sporazuma i sačinilo je belešku na sednici vlade u kojoj je dokumentovalo svoje mišljenje, preneo je Rojters pozivajući se na dva izvora iz vlade. U belešci, koju je videlo novinsko izdanje, navodi se da sporazum "nesrazmerno proširuje strateški uticaj Kine na nemačku i evropsku saobraćajnu infrastrukturu, kao i zavisnost Nemačke od Kine“. Izvori su rekli da su se ministarstvo ekonomije i još četvorica pridružili izradi dokumenta.

Kineska firma kupuje deo luke u Hamburgu  Youtube/Euronews

Kako prenosi Euronjuz, nemačko ministarstvo za ekonomska pitanja saopštilo je da je odluka o smanjenju prvobitno predloženog udela doneta kako bi se sprečilo da Kosko ima "stratešku investiciju“ u terminal i da kompaniji neće biti dozvoljeno da pređe prag od 25 odsto bez novog vladina revizija. Prema uslovima sporazuma, kineskoj firmi će takođe biti zabranjeno da sebi daje pravo veta na strateške poslovne ili kadrovske odluke.

Kancelar Olaf Šolc podržao je dogovor od samog početka, prenose nemački mediji. Međutim, predsednik Frank-Valter Štajnmajer ranije je upozorio da bi to mogao biti korak ka tome da postane previše zavisan od Kine.

"Moramo da naučimo lekcije, a učenje lekcija znači da moramo da smanjimo jednostrane zavisnosti gde god je to moguće, a to se posebno odnosi na Kinu“, rekao je Štajnmajer za emiter ARD u utorak.

Pristalice sporazuma kažu da će Hamburgu dati prednost u odnosu na rivale. Kosko već drži udele u nekoliko drugih luka u Evropi, uključujući Pirej u Grčkoj. Od 30. septembra 2022, kompanija je upravljala i upravljala sa 367 vezova u 37 luka širom sveta, navodi se na veb stranici Kosko.

(MONDO)