U januaru 2009. godine Erbas A320 na letu 1549 poleteo je sa aerodroma LaGuardia u Njujorku prema aerodromu "Charlotte Douglas" u gradu Šarloteu u Severoj Karolini. Dva minuta nakon poletanja, 15. januara, (u 15:27 prema lokalnom vremenu) severoistočno od mosta Džordž Vašington na visini od 859 metara avion US Airwaysa sudario se s jatom kanadskih gusaka. Oba su motora otkazala, te je bio primoran na prinudno sletanje.
Kapetan Chesley "Sully" Sullenberger i kopilot Jeffrey Skiles obavešteni su da ne mogu da se vrate na aerodrom sa kojeg su poleteli te da su svi ostali aerodromi u okolini nedostupni. Umesto toga sleteli su na reku Hadson usred betonske džungle Menhetna.
Učinili su to tako maestralno da nije bilo nijedne žrtve. Svih 150 putnika i tri člana posade preživeli su avionsku nesreću, iako je bilo nekoliko težih povreda. Srećom, avionom je upravljao bivši vojni borbeni pilot i vrhunski stručnjak za aviosigurnost koji je do tada proveo u vazduhu 19.663 sata, od čega nešto više od 4.700 sati u Erbasu A320.
"Limenu pticu" od 70 tona, pilot je pod savršenim uglom i sa neverovatnom preciznošću spustio na reku usred jednog od najgušće naseljenih gradova na svetu, zbog čega je ta priča proglašena čudom na reci Hadson. Američki Nacionalni odbor za sigurnost prevoza proglasio je to najboljim prisilnim sletanjem u istorijii avijacije.
Takođe je 2016. godine snimljen holivudski film u režiji Klinta Istvuda sa Tomom Henksom u glavnoj ulozi po autobiografskoj knjizi "Highest Duty: My Search for What Really Matters" (Najveća dužnost: Moja potraga za onim što je bitno).
(MONDO)