Tunel "Gotthard Base", koji je glavna železnička veza između Švajcarske i Italije, a takođe i ključni pravac za transport robe, ponovo je u funkciji nakon što je bio zatvoren više od godinu dana zbog nesreće koja se dogodila. Nesreća se dogodila 10. avgusta prošle godine kada je teretni voz Švajcarske federalne železnice (SBB) iskočio iz šina.
Iskakanje iz šina prouzrokovalo je da se voz "zabio" u kapiju koja razdvaja zapadni i istočni tunel, nanevši ozbiljnu štetu. Uviđajem nakon udesa utvrđeno je da je do udesa došlo zbog sitnih lomova na točku vagona, zbog čega je vagon iskočio iz šina. Aktivnosti na uklanjanju voza i čišćenju mesta nesreće takođe su bile problematične.
"Trebalo je nekoliko nedelja samo da se voz ukloni i očisti mesto nesreće. Nakon toga je sav materijal morao da se donese u tunel. Temperature u tunelu su bile skoro 40 stepeni Celzijusa. Morale su se preduzeti mere predostrožnosti da se radnici zaštite", rekao je Bit Deuber, šef infrastrukturnih sistema za SBB.
SBB je prošle godine procenio da bi sanacija štete koštala oko 135 miliona evra, ali je kompanija ove nedelje objavila da je konačna cena 159 miliona evra. Zatvaranje tunela predstavljalo je veliku "glavobolju" i veliki problem za železnički teretni sektor.
Samo nekoliko dana nakon nesreće u baznom tunelu Gotard, železnička linija Frejus, glavna železnička veza između Italije i Francuske, zatvorena je zbog odrona. Ne očekuje se da će se ponovo otvoriti do 2025. godine. Zatvaranje tunela Gotard i pruge Frejus koštalo je železničke prevoznike, koji su aktivni na ovim rutama, milione evra.
Gotardski bazni tunel je najduži železnički tunel na svetu, koji se proteže 57 kilometara ispod švajcarskih Alpa. Bilo je potrebno skoro 17 godina da se završi nakon decenija planiranja. To je suštinska veza između švajcarskog nemačkog i italijanskog kantona, a izgradnja je koštala 9,7 milijardi švajcarskih franaka (10,3 milijarde evra).
BONUS VIDEO: