Izdaja

I na ovom mestu je dosta toga rečeno o Stivenu Soderbergu i njegovim filmovima, nema više puno toga da se ispriča. Ali ovaj hiper produktivni reditelj nikada ne miruje.

Haywire (2012)
Režija: Stiven Soderberg
Uloge: Đina Karano, Juan Mekgregor, Majkl Fasbender, Antonio Banderas
Distributer: Taramaunt

Samo nekoliko meseci nakon ''Zaraze'', u bioskope je stigao njegov najnoviji film, ''Izdaja''. Ovaj špijunski triler spada u onu grupu Soderbergovih filmova koji ne izgledaju preterano skupo ili raskošno, ali svejedno u sebi imaju par glumaca sa holivudske A+ liste; u grupu onih koji u sebi ne nose nikakvu krupnu poruku ili skrivenu subverzivnu nameru. Štaviše, teško da ovaj film ima bilo kakvu nameru, osim da nam prikaže Đinu Karano, američku glumicu, TV lice, Američku gladijatorku, ali pre svega treće rangiranog borca na svetskoj MMA (Mixed Martial Arts) listi za žene. Sjajan iskorak za Soderberga, dobra vest za M. i za mene, naročito nakon šetnje na -10.

Nije preterano bitno šta se sve to dešava u ovom 90-minutnom akcionom trileru, ali evo, da probam: Melori je operativac koji obavlja prljave poslove širom sveta, uglavnom kao najbolji agent privatne kompanije koju za specijalne akcije unajmljuje američka vlada (perverzna ekstenzija korporativnog autsorsovanja). Pošto uspešno oslobodi taoca, kineskog disidenta, ona odjednom postaje žrtva prevare koja podrazumeva njenu brzu i nasilnu smrt, ali vešta i ubistvena ratnica uspeva da se izvuče iz obruča. Iako živa, Melori je sada meta spretnih ubica koji kao da prate svaki njen korak. Za nju, jedina šansa da ostane na površini je da sama spozna istinu i otkrije ko joj to radi o glavi i zbog čega. Njen plan je ingeniozan, njena zamka je smrtonosna. Ona je Đina Karano.

No, sve vam ovo zaista nije bitno, jer iza sve te špijunske magle i komplikovane priče stoji ova cura gipka kao mačka. Kada treba, ona se odbija od zidova i kruži oko svoje žrtve. Zadaje brze i neuhvatljive udarce. Blokira, ali i trpi razorne muške krošee. Metke, takođe. Kreće se kao senka.

Cela ''Izdaja'' se vrti oko svoje heroine. Svi su ostali sporedni – i holivudske dive i slučajni prolaznici. Dok traju tuče, ništa drugo ne postoji. Svi zvuci su skoro potpuno prigušeni, niko ne progovara, samo se ponekad čuju potmuli jauci i dahtanje. Retki pucnji jedva da se čuju. U uvodnoj (spektakularnoj) sceni u restoranu, Đininoj borbi prisustvuje bar desetak potpuno nemih i neaktivnih posetilaca.

Drugim rečima, zaboravite poruke, motive, moralne kategorije, kompleksne likove i situacije, romantiku, saosećanje. Zanemarite priču i prepustite se čistoj akciji. Tuča, jurnjava, borba u parteru, pucnjava, vožnja, opet tuča i tako redom.

Dejvid Holms je jedini kojem je dozvoljeno da svojim saundtrakom proba da nadjača Đinu – još jedna fenomenalna Soderbergova odluka. Reditelj poznat po tome da se ne meša u rad svojih glumaca, sličan pristup ima i u radu sa svojim omiljenim kompozitorom. Holms ima svu slobodu i koristi je na savršen način – ne pamtim kada je muzika bila u isto vreme i neprimetna i efektna. Kada treba, ona prati svaku Đininu piruetu.

Kada to nije potrebno, Holmsov nenametljivi artificijelni fanki sa džez brejkovima, u kombinaciji sa estetikom Dablina u kojem se veći deo filma i odigrava, stvara unikatnu atmosferu i sliku. Krimi Euro-treša od pre 40 godina? Honkonškog martial arts filma sa muzikom Lalo Šifrina? Ili neku takvu, neprirodnu, ali dobitnu kombinaciju.

Bilo kako bilo, ''Izdaja'' zaslužuje vašu pažnju i vredi svaki dinar koji ste potrošili na kartu i prateće elemente. Pravi motivi reditelja da se pozabavi ovako ogoljenom pričom verovatno posle svega nikoga i ne zanimaju. Jedino što je bitno je to da pred sobom imamo jedan film koji je drugačiji od svega ostalog na repertoaru.

Akcioni triler oslobođen specijalnih efekata i razorne pirotehnike, film koji se odvija praktično bez reči, kao strip bez oblačića. Takođe, ''Izdaja'' je film koji kombinuje ona dva elementa koja su prisutna kao neki mali trend u proteklih par godina – špijunski zaplet i nezaustavljivu heroinu. Upravo taj poslednji, ženski aspekt najviše fascinira. Nakon Lizbet Salander (Runi Mara i Numi Rapas) sada je tu i Đina Karano.

Kick-ass time!

Ja: ****
M: ***

Haywire (2012)
Režija: Stiven Soderberg
Uloge: Đina Karano, Juan Mekgregor, Majkl Fasbender, Antonio Banderas
Distributer: Taramaunt

Samo nekoliko meseci nakon ''Zaraze'', u bioskope je stigao njegov najnoviji film, ''Izdaja''. Ovaj špijunski triler spada u onu grupu Soderbergovih filmova koji ne izgledaju preterano skupo ili raskošno, ali svejedno u sebi imaju par glumaca sa holivudske A+ liste; u grupu onih koji u sebi ne nose nikakvu krupnu poruku ili skrivenu subverzivnu nameru. Štaviše, teško da ovaj film ima bilo kakvu nameru, osim da nam prikaže Đinu Karano, američku glumicu, TV lice, Američku gladijatorku, ali pre svega treće rangiranog borca na svetskoj MMA (Mixed Martial Arts) listi za žene. Sjajan iskorak za Soderberga, dobra vest za M. i za mene, naročito nakon šetnje na -10.

Nije preterano bitno šta se sve to dešava u ovom 90-minutnom akcionom trileru, ali evo, da probam: Melori je operativac koji obavlja prljave poslove širom sveta, uglavnom kao najbolji agent privatne kompanije koju za specijalne akcije unajmljuje američka vlada (perverzna ekstenzija korporativnog autsorsovanja). Pošto uspešno oslobodi taoca, kineskog disidenta, ona odjednom postaje žrtva prevare koja podrazumeva njenu brzu i nasilnu smrt, ali vešta i ubistvena ratnica uspeva da se izvuče iz obruča. Iako živa, Melori je sada meta spretnih ubica koji kao da prate svaki njen korak. Za nju, jedina šansa da ostane na površini je da sama spozna istinu i otkrije ko joj to radi o glavi i zbog čega. Njen plan je ingeniozan, njena zamka je smrtonosna. Ona je Đina Karano.

No, sve vam ovo zaista nije bitno, jer iza sve te špijunske magle i komplikovane priče stoji ova cura gipka kao mačka. Kada treba, ona se odbija od zidova i kruži oko svoje žrtve. Zadaje brze i neuhvatljive udarce. Blokira, ali i trpi razorne muške krošee. Metke, takođe. Kreće se kao senka.

Cela ''Izdaja'' se vrti oko svoje heroine. Svi su ostali sporedni – i holivudske dive i slučajni prolaznici. Dok traju tuče, ništa drugo ne postoji. Svi zvuci su skoro potpuno prigušeni, niko ne progovara, samo se ponekad čuju potmuli jauci i dahtanje. Retki pucnji jedva da se čuju. U uvodnoj (spektakularnoj) sceni u restoranu, Đininoj borbi prisustvuje bar desetak potpuno nemih i neaktivnih posetilaca.

Drugim rečima, zaboravite poruke, motive, moralne kategorije, kompleksne likove i situacije, romantiku, saosećanje. Zanemarite priču i prepustite se čistoj akciji. Tuča, jurnjava, borba u parteru, pucnjava, vožnja, opet tuča i tako redom.

Dejvid Holms je jedini kojem je dozvoljeno da svojim saundtrakom proba da nadjača Đinu – još jedna fenomenalna Soderbergova odluka. Reditelj poznat po tome da se ne meša u rad svojih glumaca, sličan pristup ima i u radu sa svojim omiljenim kompozitorom. Holms ima svu slobodu i koristi je na savršen način – ne pamtim kada je muzika bila u isto vreme i neprimetna i efektna. Kada treba, ona prati svaku Đininu piruetu.

Kada to nije potrebno, Holmsov nenametljivi artificijelni fanki sa džez brejkovima, u kombinaciji sa estetikom Dablina u kojem se veći deo filma i odigrava, stvara unikatnu atmosferu i sliku. Krimi Euro-treša od pre 40 godina? Honkonškog martial arts filma sa muzikom Lalo Šifrina? Ili neku takvu, neprirodnu, ali dobitnu kombinaciju.

Bilo kako bilo, ''Izdaja'' zaslužuje vašu pažnju i vredi svaki dinar koji ste potrošili na kartu i prateće elemente. Pravi motivi reditelja da se pozabavi ovako ogoljenom pričom verovatno posle svega nikoga i ne zanimaju. Jedino što je bitno je to da pred sobom imamo jedan film koji je drugačiji od svega ostalog na repertoaru.

Akcioni triler oslobođen specijalnih efekata i razorne pirotehnike, film koji se odvija praktično bez reči, kao strip bez oblačića. Takođe, ''Izdaja'' je film koji kombinuje ona dva elementa koja su prisutna kao neki mali trend u proteklih par godina – špijunski zaplet i nezaustavljivu heroinu. Upravo taj poslednji, ženski aspekt najviše fascinira. Nakon Lizbet Salander (Runi Mara i Numi Rapas) sada je tu i Đina Karano.

Kick-ass time!

Ja: ****
M: ***

Haywire (2012)
Režija: Stiven Soderberg
Uloge: Đina Karano, Juan Mekgregor, Majkl Fasbender, Antonio Banderas
Distributer: Taramaunt

Samo nekoliko meseci nakon ''Zaraze'', u bioskope je stigao njegov najnoviji film, ''Izdaja''. Ovaj špijunski triler spada u onu grupu Soderbergovih filmova koji ne izgledaju preterano skupo ili raskošno, ali svejedno u sebi imaju par glumaca sa holivudske A+ liste; u grupu onih koji u sebi ne nose nikakvu krupnu poruku ili skrivenu subverzivnu nameru. Štaviše, teško da ovaj film ima bilo kakvu nameru, osim da nam prikaže Đinu Karano, američku glumicu, TV lice, Američku gladijatorku, ali pre svega treće rangiranog borca na svetskoj MMA (Mixed Martial Arts) listi za žene. Sjajan iskorak za Soderberga, dobra vest za M. i za mene, naročito nakon šetnje na -10.

Nije preterano bitno šta se sve to dešava u ovom 90-minutnom akcionom trileru, ali evo, da probam: Melori je operativac koji obavlja prljave poslove širom sveta, uglavnom kao najbolji agent privatne kompanije koju za specijalne akcije unajmljuje američka vlada (perverzna ekstenzija korporativnog autsorsovanja). Pošto uspešno oslobodi taoca, kineskog disidenta, ona odjednom postaje žrtva prevare koja podrazumeva njenu brzu i nasilnu smrt, ali vešta i ubistvena ratnica uspeva da se izvuče iz obruča. Iako živa, Melori je sada meta spretnih ubica koji kao da prate svaki njen korak. Za nju, jedina šansa da ostane na površini je da sama spozna istinu i otkrije ko joj to radi o glavi i zbog čega. Njen plan je ingeniozan, njena zamka je smrtonosna. Ona je Đina Karano.

No, sve vam ovo zaista nije bitno, jer iza sve te špijunske magle i komplikovane priče stoji ova cura gipka kao mačka. Kada treba, ona se odbija od zidova i kruži oko svoje žrtve. Zadaje brze i neuhvatljive udarce. Blokira, ali i trpi razorne muške krošee. Metke, takođe. Kreće se kao senka.

Cela ''Izdaja'' se vrti oko svoje heroine. Svi su ostali sporedni – i holivudske dive i slučajni prolaznici. Dok traju tuče, ništa drugo ne postoji. Svi zvuci su skoro potpuno prigušeni, niko ne progovara, samo se ponekad čuju potmuli jauci i dahtanje. Retki pucnji jedva da se čuju. U uvodnoj (spektakularnoj) sceni u restoranu, Đininoj borbi prisustvuje bar desetak potpuno nemih i neaktivnih posetilaca.

Drugim rečima, zaboravite poruke, motive, moralne kategorije, kompleksne likove i situacije, romantiku, saosećanje. Zanemarite priču i prepustite se čistoj akciji. Tuča, jurnjava, borba u parteru, pucnjava, vožnja, opet tuča i tako redom.

Dejvid Holms je jedini kojem je dozvoljeno da svojim saundtrakom proba da nadjača Đinu – još jedna fenomenalna Soderbergova odluka. Reditelj poznat po tome da se ne meša u rad svojih glumaca, sličan pristup ima i u radu sa svojim omiljenim kompozitorom. Holms ima svu slobodu i koristi je na savršen način – ne pamtim kada je muzika bila u isto vreme i neprimetna i efektna. Kada treba, ona prati svaku Đininu piruetu.

Kada to nije potrebno, Holmsov nenametljivi artificijelni fanki sa džez brejkovima, u kombinaciji sa estetikom Dablina u kojem se veći deo filma i odigrava, stvara unikatnu atmosferu i sliku. Krimi Euro-treša od pre 40 godina? Honkonškog martial arts filma sa muzikom Lalo Šifrina? Ili neku takvu, neprirodnu, ali dobitnu kombinaciju.

Bilo kako bilo, ''Izdaja'' zaslužuje vašu pažnju i vredi svaki dinar koji ste potrošili na kartu i prateće elemente. Pravi motivi reditelja da se pozabavi ovako ogoljenom pričom verovatno posle svega nikoga i ne zanimaju. Jedino što je bitno je to da pred sobom imamo jedan film koji je drugačiji od svega ostalog na repertoaru.

Akcioni triler oslobođen specijalnih efekata i razorne pirotehnike, film koji se odvija praktično bez reči, kao strip bez oblačića. Takođe, ''Izdaja'' je film koji kombinuje ona dva elementa koja su prisutna kao neki mali trend u proteklih par godina – špijunski zaplet i nezaustavljivu heroinu. Upravo taj poslednji, ženski aspekt najviše fascinira. Nakon Lizbet Salander (Runi Mara i Numi Rapas) sada je tu i Đina Karano.

Kick-ass time!

Ja: ****
M: ***