Škola je potom dobila brošure "Deca i internet - pametno od početka", u kojima se nalaze konkretni saveti za decu, ali i za njihove roditelje, učitelje i nastavnike.

"Bezbedno i konstruktivno korišćenje digitalnih uređaja i interneta podrazumeva da i deca i odrasli budu adekvatno digitalno pismeni - da znaju kako da pretražuju na internetu i kritički procenjuju informacije, da imaju adekvatne veštine za komunikaciju putem digitalnih oruđa, kreiranje digitalnih sadržaja, bezbedno ponašanje i rešavanje problema u digitalnom okruženju", rekla je Tanja Ranković iz UNICEF, ističući da je "pravo na sticanje veština digitalne pismenosti jedno od osnovnih prava dece u digitalnom dobu".

"Moramo posebno da istaknemo odgovornost odraslih - roditelja, vaspitača, učitelja, nastavnika, donosioca odluka, koji imaju ulogu da obezbede zaštitu i podršku deci za nesmetanim korišćenjem prava u digitalnom svetu. Digitalna pismenost predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija u obaveznom obrazovanju", poručila je Ranković.

UNICEF je pokrenuo projekat "Bezbedan internet za celu porodicu", kako bi se smanjila izloženost najmlađe dece onlajn rizicima.

U okviru projekta je nastao i vodič za nastavnike i vaspitače koji će koristiti u edukaciji i vaspitanju dece o digitalnoj bezbednosti. Primena ovog vodiča se pilotira od oktobra 2018. do aprila 2019. godine u pet škola sa decom prvog razreda i pet predškolskih ustanova u Kragujevcu, Nišu, Novom Sadu, Užicu i Novom Beogradu.

"Za decu prvog i drugog razreda u našoj školi organizovano je osam interaktivnih radionica o bezbednom korišćenju interneta, dok su za njihove roditelje organizovane četiri radionice. Ono što je najzanimljivije je što će četvrta i poslednja biti zajednička na kojoj će i deca i roditelji koristeći digitalnu tehnlogiju u praksi doći do rešenja kako na najbolji i najbezbedniji način biti deo digitalnog sveta", rekla je Dragana Đokić, učiteljica i vođa projekta u Osnovnoj školi "Laza Kostić".