Lanac brze hrane "Mekdonalds" (McDonalds) u Velikoj Britaniji je počeo da daje deci knjige umesto igračke u okviru dečjeg menija "hepi mil" (Happy Meal).
Kompanija "Mekdonalads" (McDonalds) će tokom jednog meseca podeliti devet miliona primeraka iz edicije "Blatnjava farma" (Mudpuddle Farm) engleskog pisca Majkla Morpurga.
Morpurg je poznat pre svega kao autor knjige "Ratni konj" iz 1982. koja je kasnije adaptirana za pozorište, a iskorišćena je za scenario za novi film reditelja Stivena Spilberga "Ratni konj", koji je premijerno prikazan pre nekoliko dana u Londonu.
Britanska dobrotvorna Fondacija za pismenost je navela da uz svaku knjigu ide i lutka koja se stavlja na prst koja bi trebalo da pomogne malim čitaocima da razviju maštu i omogući im da izmišljaju svoje sopstvene događaje. Prema prošlogodišnjoj studiji te organizacije, svako treće dete u Britaniji nema ni jednu knjigu.
Knjigu uz "hepi mil" "Mek donalds" je počeo da daje u sredu, 11. januara. Akcija će trajati do 9. februara.
Inicijativu lanca restorana brze hrane već je kritikovao Čarli Pauel iz nevladine organizacije "Kampanja za ishranu dece". "U vreme epidemije dečje gojaznosti to je neprikladna marketinška strategija", citirao je Pauela londonski dnevnik "Dejli mejl" (Daily Mail).
"Mekdonalds" je zbog davanja igračaka uz dečji meni u prošlosti već bio na meti kritika. Američka organizacija za zaštitu potrošača je 2010. podnela tužbu protiv te kompanije zbog toga što je, kako je navela, svojim ponašanjem prekršila zakon za zaštitu potrošača u američkoj saveznoj državi Kaliforniji.
San Francisko je ranije doneo zabranu davanja igračaka u restoranima brze hrane, a sličnu meru su prošle godine razmatrali takođe i u Njujorku.
"Mek" je u San Francisku elegantno zaobišao zabranu gradskih vlasti tako što je prestao je da poklanja igračke uz "hepi mil", već ih je prodavao za deset centi koje je zatim davao u dobrotvorne svrhe.
(Tanjug)
Morpurg je poznat pre svega kao autor knjige "Ratni konj" iz 1982. koja je kasnije adaptirana za pozorište, a iskorišćena je za scenario za novi film reditelja Stivena Spilberga "Ratni konj", koji je premijerno prikazan pre nekoliko dana u Londonu.
Britanska dobrotvorna Fondacija za pismenost je navela da uz svaku knjigu ide i lutka koja se stavlja na prst koja bi trebalo da pomogne malim čitaocima da razviju maštu i omogući im da izmišljaju svoje sopstvene događaje. Prema prošlogodišnjoj studiji te organizacije, svako treće dete u Britaniji nema ni jednu knjigu.
Knjigu uz "hepi mil" "Mek donalds" je počeo da daje u sredu, 11. januara. Akcija će trajati do 9. februara.
Inicijativu lanca restorana brze hrane već je kritikovao Čarli Pauel iz nevladine organizacije "Kampanja za ishranu dece". "U vreme epidemije dečje gojaznosti to je neprikladna marketinška strategija", citirao je Pauela londonski dnevnik "Dejli mejl" (Daily Mail).
"Mekdonalds" je zbog davanja igračaka uz dečji meni u prošlosti već bio na meti kritika. Američka organizacija za zaštitu potrošača je 2010. podnela tužbu protiv te kompanije zbog toga što je, kako je navela, svojim ponašanjem prekršila zakon za zaštitu potrošača u američkoj saveznoj državi Kaliforniji.
San Francisko je ranije doneo zabranu davanja igračaka u restoranima brze hrane, a sličnu meru su prošle godine razmatrali takođe i u Njujorku.
"Mek" je u San Francisku elegantno zaobišao zabranu gradskih vlasti tako što je prestao je da poklanja igračke uz "hepi mil", već ih je prodavao za deset centi koje je zatim davao u dobrotvorne svrhe.
(Tanjug)