Instruktori vožnje strahuju da bi niže cene obuke loše uticale na bezbednost u saobraćaju, pišu "Večernje novosti".
Ukoliko bi se usvojio predlog izmena i dopuna novog Zakona o bezbednosti saobracaja, koji se odnosi na odredivanje najniže cene obuke za vozace, posledice po bezbednost saobracaja bi bile katastrofalne, smatraju u udruženjima auto-škola Srbije.
MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!
Naime, po sadašnjem ZOBS, najnižu cenu obuke odreduje Vlada, ali bi po novom zakonu (koji je trebalo da se donese još pocetkom godine) ta odredba bila izbrisana.
"Nama su na sastanku u MUP rekli za tu mogucnost, a mi smo odmah izrazili svoje negodovanje", rekao je za "Novosti" predsednik Udruženja auto-škola Beograda Milan Todorovic.
"I to ne zbog toga što smo protiv pojeftinjenja obuke, vec bismo došli u situaciju od pre donošenja odluke o najnižoj ceni. Opet bi neke nesavesne auto-škole nudile nerealno nisku cenu za sticanje dozvole, tako što bi 'štedele' na obaveznom broju casova i prakticne i teoretske nastave, ponovo bismo dobijali mlade vozace opasne po sebe i druge", kažu u udruženju auto-škola.
Todorovic kaže da je sadašnja cena obuke realna, jer za teoretski cas polaznik placa 300, a za cas prakticne obuke 1.000 dinara.
"Ima li neko ko drži, na primer, cas iz engleskog za 300 dinara? Pri tome, mi od tih 300 dinara placamo i predavaca i sve dažbine državi", istice on.
"Ako na prakticnom casu potrošite 1,5 do 2 litra goriva, platite instruktora, dažbine, uracunate amortizaciju vozila i slicne troškove, jasno je da tu nema neke velike zarade".
Udruženja auto-škola Beograda i Srbije, ipak, smatraju da ima nacina da polaganje vozackog ispita bude jeftinije.
"Nama država ne daje olakšice kada kupujemo vozila, iako su nam to sredstva za rad. Placamo PDV i na rezervne delove. Mogli bi da nam, kao i taksistima na primer, daju olakšice prilikom kupovine goriva. To bi smanjilo cenu obuke, ali sasvim sigurno ne bi uticalo na kvalitet", kaže Todorovic.
U slucaju promene propisa, postoji i mogucnost da velike auto-škole namerno snize cenu obuke i "damping" cenama unište konkurenciju, smatraju u vecini auto-škola.
To bi uslovilo dalje smanjenje broja auto-škola, pogotovo u manjim sredinama, pa bi kandidati morali za pojedine kategorije putuju i više od stotinak kilometara.