Istraživanje je pokazalo da smajli na kraju poslovnog mejla, onaj koji se pravi od dve tačke i zgrade :) može loše da utiče na vašu poslovnu komunikaciju.

Bez obzira na to što većina misli da ovim malim znakom na kraju mejla čini da prepiska bude manje stroga, dosadna, uštogljena, stručnjaci kažu da smajli ipak treba izbegavati.

Pokazalo se da na taj način drugoj strani delujemo manje profesionalno, manje kompetentno za posao kojim se bavimo, i da ostavljamo negativan utisak.

"Slanje nasmejanog emotikona u poslovnoj poruci smanjuje percepciju kompetencije, a ne povećava percepciju topline ili prijateljstva onog ko je smajli poslao", piše u istraživanju koje je objavljeno u časopisu "Social Psychological and Personality Science".

Takođe, stručnjaci za poslovnu komunikaciju kažu da smajli u digitalnoj poslovnoj korespondenciji može uticati i na to da li će primalac poruke verovati informacijama u mejlu.

Autori studije su vršili eksperimenate u kojima je učestvovalo više od 500 osoba u 29 zemalja.

"Ljudi smatraju da virtuelni osmeh ostavlja pozitivan utisak, ali zaključci ove studije pokazuju da je u slučaju poslovne prepiske, naročito ako se radi o inicijalnom onlajn kontaktu, efekat sasvim suprotan", kaže doktorka Ela Glikson, sa Univerziteta Ben-Gurion u Izraelu

Ona savetuje da smajlije koristimo, ako baš želimo, samo u poslovnoj komunikaciji sa osobama koje odavno poznajemo, dok u svakoj drugoj prepisci putem mejlova izbegavamo emotikone, bez obzira na temu prepiske, godine i pol osobe kojoj mejl šaljemo.

Pročitajte i ovo:

Kad su nastali smajliji i emotikoni?