Novi automobili u regionu jeftiniji i po više hiljada evra, prodavci tvrde da su krive previsoke carine na uvoz, navodi list Press. Tako se u Rumuniji „tojota jaris" na akciji može kupiti za 8.700 evra, dok isti model kod nas košta oko 11.000, a nova „fijat linea" staje 10.850, dok je kod nas 13.500 evra!
Novi automobili u regionu jeftiniji i po više hiljada evra, prodavci tvrde da su krive previsoke carine na uvoz, navodi list "Press".
Tako se u Rumuniji „tojota jaris" na akciji može kupiti za 8.700 evra, dok isti model kod nas košta oko 11.000, a nova „fijat linea" staje 10.850, dok je kod nas 13.500 evra!
Auto-dileri tvrde da su razlike u cenama posledica carina na uvoz automobila, koje su duplo veće nego u okruženju i čije se potpuno ukidanje može očekivati tek 2009. godine.
Potpredsednik Vlade Mlađan Dinkić ranije je najavio da će od prvog januara 2009. carine na uvoz automobila u Srbiju biti prepolovljene sa 20 na 10 odsto, dok bi do 2011. godine, kako je dogovoreno s predstavnicima „Fijata", carine mogle biti potpuno ukinute.
Državni sekretar u Ministarstvu finansija Janko Guzijan kaže za Press da još nije bilo razgovora sa Ministarstvom ekonomije na temu ukidanja carina na uvoz automobila.
"Konkretni razgovori nisu obavljeni na nivou dva ministarstva odnosno Vlade Srbije o tome kada bi ova mera stupila na snagu. Stav Ministarstva finansija je da ove i druge mere poreske i carinske politike budu rešavane u skladu sa budžetskim i ekonomskim ciljevima i mogućnostima", kaže Guzijan. Inače, prihod budžeta u 2007. godini od carina na uvoz putničkih i teretnih vozila iznosio je 11,3 milijarde dinara.
U predlogu za oslobađanje automobila od carina trebalo bi da se navedu marka i kubikaža vozila, ali u Ministarstvu finansija još ne znaju za koji model će se tražiti olakšice.
Uvozna carina na kola iznosi 20 odsto, a na to se dodaje još 18 odsto PDV-a. Tako država naplaćuje porez i na carinu koju je već naplatila, pa umesto da vam ukupan namet bude 38 odsto (carina + PDV), on iznosi 43,6 odsto. Tako država na svakih 10.000 evra, koliko košta prosečan automobil, uzme od kupca 4.360 evra. Inače, dilerske provizije kreću se od sedam do 25 odsto.
Direktor „Hit auta" Zoran Dragojević tvrdi za Press da bi smanjenje carine dovelo i do smanjenja cena automobila, kao i veće prodaje.
"Kada bi carina pala 10 odsto, normalno je da bi se i cena automobila mogla smanjiti, i to za 11,8 odsto. Verujem da bi to povećalo prodaju automobila na domaćem tržištu. Ipak, treba obratiti pažnju i na to da je na tržište nedavno ušao „Fijat" sa svojom proizvodnjom, pa verovatno i oni očekuju da će im tržište biti zaštićeno", izjavio je Dragojević.
Međutim, on smatra da je malo verovatno da će do smanjenja carina doći jer je već mnogo puta tako nešto najavljivano.
U „Folksvagenu" takođe tvrde da bi smanjenje carina na uvoz automobila dovelo do manjih cena na domaćem auto-tržištu. Brend menadžer ove firme Ivana Nikolić kaže da bi to povećalo i prodaju.
"Carinske stope i PDV su takvi kakvi jesu. Znamo da su zbog njihove primene vozila na našem tržištu skuplja nego u okruženju. Takođe, naše marže daleko su manje nego u susednim državama, i tako pokušavamo da ublažimo ove razlike u ceni. Niže carinske stope u okolnim zemljama imaju veliki uticaj na nižu cenu automobila. Samim tim, kupcima iz drugih zemalja je cena vozila pristupačnija nego kod nas, što sigurno utiče na veću prodaju", kaže Nikolićeva za list "Press".
(MONDO)
Tako se u Rumuniji „tojota jaris" na akciji može kupiti za 8.700 evra, dok isti model kod nas košta oko 11.000, a nova „fijat linea" staje 10.850, dok je kod nas 13.500 evra!
Auto-dileri tvrde da su razlike u cenama posledica carina na uvoz automobila, koje su duplo veće nego u okruženju i čije se potpuno ukidanje može očekivati tek 2009. godine.
Potpredsednik Vlade Mlađan Dinkić ranije je najavio da će od prvog januara 2009. carine na uvoz automobila u Srbiju biti prepolovljene sa 20 na 10 odsto, dok bi do 2011. godine, kako je dogovoreno s predstavnicima „Fijata", carine mogle biti potpuno ukinute.
Državni sekretar u Ministarstvu finansija Janko Guzijan kaže za Press da još nije bilo razgovora sa Ministarstvom ekonomije na temu ukidanja carina na uvoz automobila.
"Konkretni razgovori nisu obavljeni na nivou dva ministarstva odnosno Vlade Srbije o tome kada bi ova mera stupila na snagu. Stav Ministarstva finansija je da ove i druge mere poreske i carinske politike budu rešavane u skladu sa budžetskim i ekonomskim ciljevima i mogućnostima", kaže Guzijan. Inače, prihod budžeta u 2007. godini od carina na uvoz putničkih i teretnih vozila iznosio je 11,3 milijarde dinara.
U predlogu za oslobađanje automobila od carina trebalo bi da se navedu marka i kubikaža vozila, ali u Ministarstvu finansija još ne znaju za koji model će se tražiti olakšice.
Uvozna carina na kola iznosi 20 odsto, a na to se dodaje još 18 odsto PDV-a. Tako država naplaćuje porez i na carinu koju je već naplatila, pa umesto da vam ukupan namet bude 38 odsto (carina + PDV), on iznosi 43,6 odsto. Tako država na svakih 10.000 evra, koliko košta prosečan automobil, uzme od kupca 4.360 evra. Inače, dilerske provizije kreću se od sedam do 25 odsto.
Direktor „Hit auta" Zoran Dragojević tvrdi za Press da bi smanjenje carine dovelo i do smanjenja cena automobila, kao i veće prodaje.
"Kada bi carina pala 10 odsto, normalno je da bi se i cena automobila mogla smanjiti, i to za 11,8 odsto. Verujem da bi to povećalo prodaju automobila na domaćem tržištu. Ipak, treba obratiti pažnju i na to da je na tržište nedavno ušao „Fijat" sa svojom proizvodnjom, pa verovatno i oni očekuju da će im tržište biti zaštićeno", izjavio je Dragojević.
Međutim, on smatra da je malo verovatno da će do smanjenja carina doći jer je već mnogo puta tako nešto najavljivano.
U „Folksvagenu" takođe tvrde da bi smanjenje carina na uvoz automobila dovelo do manjih cena na domaćem auto-tržištu. Brend menadžer ove firme Ivana Nikolić kaže da bi to povećalo i prodaju.
"Carinske stope i PDV su takvi kakvi jesu. Znamo da su zbog njihove primene vozila na našem tržištu skuplja nego u okruženju. Takođe, naše marže daleko su manje nego u susednim državama, i tako pokušavamo da ublažimo ove razlike u ceni. Niže carinske stope u okolnim zemljama imaju veliki uticaj na nižu cenu automobila. Samim tim, kupcima iz drugih zemalja je cena vozila pristupačnija nego kod nas, što sigurno utiče na veću prodaju", kaže Nikolićeva za list "Press".
(MONDO)