Nemački Folksvagen znatno je smanjio prodaju automobila u Kini prošle godine, objavio je u utorak zvanični predstavnik kompanije, naglašavajući da se i pored toga može očekivati uspešno poslovanje u narednom periodu.
Nemački Folksvagen znatno je smanjio prodaju automobila u Kini prošle godine, objavio je u utorak zvanični predstavnik kompanije, naglašavajući da se i pored toga može očekivati uspešno poslovanje u narednom periodu.Folksvagenov udeo na tržištu najbrojnije zemlje na svetu pao je sa 25,2 odsto u 2004, na 17,3 procenata u prošloj godini, ali je nemačka kompanija i dalje ostala lider na kineskom tržištu putničkih automobila, s 570,876 prodatih kola u 2005.
Direktor Folksvagenovog predstavništva u Kini, Vinfrid Valand izjavio je da je u toku proces restrukturisanja poslovanja kompanije u Aziji i da "već ima početnih pozitivnih rezultata."
Izjava zvaničnog predstavnika "Folksvagena" objavljena je nakon što su kineski mediji izvestili da je američki Dženeral motors (GM) izbio na prvo mesto najvećih kineskih snabdvača automobilima, s 35 odsto udela na ukupnom tržištu, zahvaljujući dobroj prodaji privrednih vozila.
GM, najveći proizvodjač kola u svetu, saopštio je da je udeo u prodaji putničkih automobila u Kini stabilizovan na 11 procenata.
Proces restrukturisanja poslovanja "Folksvagena" omogućio je kompaniji da zaustavi dalju eroziju na kineskom tržišstu u drugom polugodištu 2005.
U četvrtom lanjskom tromesečju prodato je 14,6 odsto više kola nego u trećem tromesečju i 22,9 procenata više nego u istom periodu 2004.
(Tanjug)