Zeleno svetlo na semaforima u Bulevaru Despota Stefana, na potezu od raskrsnice sa Cetinjskom ulicom do Pančevačkog mosta, trajaće duže posle uvođenja "inteligentnog" upravljanja saobraćajem. To znači da će ubuduće gužve u ovim ulicama, a kasnije i u celom gradu, biti smanjene za 30 odsto, što je i glavni cilj ovog projekta. Prethodno je, međutim, neophodno nabaviti tehnologiju koja će omogućiti on-line upravljanje semaforima.
To znači da će ubuduće gužve u ovim ulicama, a kasnije i u celom gradu, biti smanjene za 30 odsto, što je i glavni cilj ovog projekta. Prethodno je, međutim, neophodno nabaviti tehnologiju koja će omogućiti on-line upravljanje semaforima.
Konkurs za izgradnju sistema za "inteligentno" upravljanje saobraćajem u Bulevaru despota Stefana biće raspisan početkom septembra. Planiran je i konkurs za nabavku mobilnih uređaja za snimanje saobraćajnog toka na glavnim gradskim saobraćajnicama, koji će dati korisne informacije o gužvama u Beogradu.
Ovi uređaju registruju broj vozila, njihovu brzinu, razmak između vozila, kao i njihov tip, a da bi ceo grad bio "pokriven" potrebno je između 100 i 200 komada.
"Gotovo svi svetski i evropski gradovi sa višemilionskim stanovništvom imaju 'inteligentno' upravljanje saobraćajem i to mora da bude uvedeno i u našem glavnom gradu. Cilj nam je da saobraćaj u Beogradu funkcioniše uz pomoć detektora i kamera, da se smanje gužve, a pogotovo čekanje na semaforima", objasnili su za "Politiku" stručnjaci iz Sekratarijata za saobraćaj.
Jedna od glavnih prednosti "inteligentnog" upravljanja saobraćajem je duže trajanje zelenog talasa. Posle stavljanja u funkciju najsavremenijih softvera, koji će se nalaziti u Centru za upravljanje saobraćajem u Ulici 27. marta, semafori će imati mogućnost da detektuju vozilo koje se približava i zadrže zeleno svetlo dok ono ne prođe.
Ovaj sistem bi funkcionisao tako da produži zeleno svetlo za pravce u kojima ima više automobila, a da ga skrati tamo gde je manji protok saobraćaja. Nešto slično već postoji u Bulevaru oslobođenja, prema Slaviji, gde vozila neprekidno imaju zeleno svetlo dok ne naiđe tramvaj, kada se uključuje crveno koje traje dok tramvaj ne prođe.
U prostorijama Sekretarijata za saobraćaj početkom godine otvoren je centar za upravljanje saobraćajem odakle se sada upravlja semaforskom signalizacijom na 98 raskrsnica u gradu. Gradske vlasti tada su najavile da je to samo početna faza u realizaciji projekta celokupnog upravljanja saobraćajem u Beogradu.
Iz centra se elektronskim putem, uz pomoć kamera MUP-a, Telekoma Srbija i četiri kamere koje pripadaju Centru trenutno nadgleda saobraćaj na raskrsnicama u Požeškoj i Radničkoj ulici.
Kako ističu u Sekretarijatu za saobraćaj, posle uvođenja "inteligentnog" upravljanja saobraćajem, koji će koštati 50 miliona dinara, saobraćajne gužve biće smanjene, ali to neće umanjiti potrebu za izgradnjom mostova.
(MONDO)