Nemački BMW, poznat po proizvodnji sportskih i luksuznih automobila, planira da hibridnu tehnologiju sa Formule 1 prebaci na liniju sportskih modela M, u okviru plana proizvodnje snažnih vozila sa manjom potrošnjom goriva, izjavio je šef tehnološkog istraživackog tima BMW-a Albert Birman.
Nemački BMW, poznat po proizvodnji sportskih i luksuznih automobila, planira da hibridnu tehnologiju sa Formule 1 prebaci na liniju sportskih modela M, u okviru plana proizvodnje snažnih vozila sa manjom potrošnjom goriva, izjavio je šef tehnološkog istraživackog tima BMW-a Albert Birman.
Efikasnost kombinovane upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnim ili hibridnim pogonom je ograničena. Zbog toga BMW pokušava da za novi automobil obezbedi veći transfer tehnologije sa KERS sistema (obnavljanja kinetičku energije), koji će se koristiti u BMW Sauber Formula 1 autmobilima, u sezoni trka 2009. godine.
BMW sada testira KERS sistem u svojim automobilima Formula 1.
Hibridni model sadrži jedan električni motor, generator, bateriju i elektronski upravljač koji je pet puta manji i isto toliko snažniji od konvencionalnih automobili. Kada se sportski trkački automobil prikoči, energija se obnavlja i akumuliše. Električni motor može tada da koristi energiju za novo pokretanje vozila, nudeći dodatno povećanje energije.
Takva tehnologija će obezbediti i veću brzinu izmedju 0,2 do 0,3 sekunde po jednom krugu na trkačkoj stazi.
(Tanjug)
Efikasnost kombinovane upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnim ili hibridnim pogonom je ograničena. Zbog toga BMW pokušava da za novi automobil obezbedi veći transfer tehnologije sa KERS sistema (obnavljanja kinetičku energije), koji će se koristiti u BMW Sauber Formula 1 autmobilima, u sezoni trka 2009. godine.
BMW sada testira KERS sistem u svojim automobilima Formula 1.
Hibridni model sadrži jedan električni motor, generator, bateriju i elektronski upravljač koji je pet puta manji i isto toliko snažniji od konvencionalnih automobili. Kada se sportski trkački automobil prikoči, energija se obnavlja i akumuliše. Električni motor može tada da koristi energiju za novo pokretanje vozila, nudeći dodatno povećanje energije.
Takva tehnologija će obezbediti i veću brzinu izmedju 0,2 do 0,3 sekunde po jednom krugu na trkačkoj stazi.
(Tanjug)