Kupci vozila u SAD sve su manje zadovoljni američkim vozilima, dok istovremeno kompanije iz Azije i Evrope prolaze sve bolje.
Kupci vozila u SAD sve su manje zadovoljni američkim vozilima, dok istovremeno kompanije iz Azije i Evrope prolaze sve bolje.
Amerikancima najviše paše japanski Lexus i nemački BMW, zatim Toyota i Honda, piše u izveštaju Univerziteta Mičigen o indeksu zadovoljstva kupaca u SAD. Američki Buick, Cadillac, General Motors, kao i Ford, Lincoln i Mercury pali su s drugog mesta upravo dok američke kompanije pokušavaju da svoje rivale zasene popustima.
Profesor Univerziteta Mičigen Kliz Fornel koji je rukovodio istraživanjem, ocenio je da su podaci uznemirujući za američke autoproizvodjače. Obično, američki brendovi indekse zadovoljstva potrošača poboljšavaju svake godine, premda ne toliko koliko rivali iz inostranstva, a ovo je prvi put da taj indeks pada za američke komapanije dok raste za strane.
"Američki proizvodjači najveće problema imaju u prilagodjavanju visokim cenama goriva i promenom u potražnji - sada se bolje prodaju ekonomičnija vozila, što je zapravo pokazao indeks zadovoljstva kupaca", naveo je Fornel.
Izveštaj je uradjen na osnovu telefonske ankete u kojoj je ispitano 5.500 ljudi koji su kupili vozilo u protekle tri godine. Oni su upitani o tome da li su im se ispunila očekivanja, kako svoje vozilo porede s idealnim, i o sveukupnom nivou zadovoljstva na skali od nula do sto.
(Tanjug)
Amerikancima najviše paše japanski Lexus i nemački BMW, zatim Toyota i Honda, piše u izveštaju Univerziteta Mičigen o indeksu zadovoljstva kupaca u SAD. Američki Buick, Cadillac, General Motors, kao i Ford, Lincoln i Mercury pali su s drugog mesta upravo dok američke kompanije pokušavaju da svoje rivale zasene popustima.
Profesor Univerziteta Mičigen Kliz Fornel koji je rukovodio istraživanjem, ocenio je da su podaci uznemirujući za američke autoproizvodjače. Obično, američki brendovi indekse zadovoljstva potrošača poboljšavaju svake godine, premda ne toliko koliko rivali iz inostranstva, a ovo je prvi put da taj indeks pada za američke komapanije dok raste za strane.
"Američki proizvodjači najveće problema imaju u prilagodjavanju visokim cenama goriva i promenom u potražnji - sada se bolje prodaju ekonomičnija vozila, što je zapravo pokazao indeks zadovoljstva kupaca", naveo je Fornel.
Izveštaj je uradjen na osnovu telefonske ankete u kojoj je ispitano 5.500 ljudi koji su kupili vozilo u protekle tri godine. Oni su upitani o tome da li su im se ispunila očekivanja, kako svoje vozilo porede s idealnim, i o sveukupnom nivou zadovoljstva na skali od nula do sto.
(Tanjug)