Francuski proizvodjači automobila su najbliži ispunjenju ciljeva Evropske unije za smanjenje emisije ugljen-dioksida (CO2), dok su japanski proizvodjači najdalje.
Francuski proizvodjači automobila su najbliži ispunjenju ciljeva Evropske unije za smanjenje emisije ugljen-dioksida (CO2), dok su japanski proizvodjači najdalje, objavila je ekološka organizacija "Transport end Enviroment" (T&E).
U izveštaju se navodi da nijedna od pomenutih grupa proizvodjača nije uspela da ostvari značajnije smanjenje emisije štetnih gasova njihovih automobila u 2007, tako da je krajnje neizvesno da li će uopšte uspeti da ostvare te ciljeve.
Prema predlogu zakona Evropske komisije, o kojem se trenutno vode rasprave, svakom proizvodjaču automobila koji u Evropi prodaje veliki broj vozila treba da se odredi cilj za prosečnu količinu CO2 koji će novi automobili tih kompanija emitovati od 2012.
Predloženi ciljevi se izračunavaju pomoću prosečne težine vozila koja prodaje svaki proizvodjač, tako da Fiat i Suzuki imaju cilj od 122 grama po kilometru, a proizvodjači luksuznih putničkih vozila poput BMW i Daimlera od 137 grama po kilometru, izračunato na osnovu težine postojećih modela.
U izveštaju T&E se navodi da je grupacija Peugeot Citroen najbliža ispunjenju svog cilj, pošto treba da smanji prosečnu emisiju CO2 iz novih automobila za deset odsto u sledećih pet godina. Cilj kompanije Renault iznosi 13 odsto, "Fijata" 14, a Toyote 15 odsto.
Na drugom kraju spektra, japanski "Suzuki" će morati da smanji prosečnu emisiju štetnih gasova za čak 25 odsto, "Dajmler" i Mazda za 24 odsto, a Nissan za 22 odsto, objavila je organizacija T&E.
Zanimljivo je da su tri od četiri kompanije na dnu liste japanske. One nisu tokom 2007. postigle dovoljan napredak i moraće da ubrzaju napore usmerene ka tom cilju.
(Tanjug)
U izveštaju se navodi da nijedna od pomenutih grupa proizvodjača nije uspela da ostvari značajnije smanjenje emisije štetnih gasova njihovih automobila u 2007, tako da je krajnje neizvesno da li će uopšte uspeti da ostvare te ciljeve.
Prema predlogu zakona Evropske komisije, o kojem se trenutno vode rasprave, svakom proizvodjaču automobila koji u Evropi prodaje veliki broj vozila treba da se odredi cilj za prosečnu količinu CO2 koji će novi automobili tih kompanija emitovati od 2012.
Predloženi ciljevi se izračunavaju pomoću prosečne težine vozila koja prodaje svaki proizvodjač, tako da Fiat i Suzuki imaju cilj od 122 grama po kilometru, a proizvodjači luksuznih putničkih vozila poput BMW i Daimlera od 137 grama po kilometru, izračunato na osnovu težine postojećih modela.
U izveštaju T&E se navodi da je grupacija Peugeot Citroen najbliža ispunjenju svog cilj, pošto treba da smanji prosečnu emisiju CO2 iz novih automobila za deset odsto u sledećih pet godina. Cilj kompanije Renault iznosi 13 odsto, "Fijata" 14, a Toyote 15 odsto.
Na drugom kraju spektra, japanski "Suzuki" će morati da smanji prosečnu emisiju štetnih gasova za čak 25 odsto, "Dajmler" i Mazda za 24 odsto, a Nissan za 22 odsto, objavila je organizacija T&E.
Zanimljivo je da su tri od četiri kompanije na dnu liste japanske. One nisu tokom 2007. postigle dovoljan napredak i moraće da ubrzaju napore usmerene ka tom cilju.
(Tanjug)