
Novi zakon o bezbednosti u saobraćaju biće dostavljen Vladi Srbije do 25. septembra, saznaje RTS.
MUP je dao primedbe i očekuje se da će on po hitnom postupku biti predat skupštini na usvajanje. Zakon bi mogao da se usvoji do kraja godine, a njegova implementacija trebalo bi da se odvija u prvoj polovini 2009 godine.
Tekst zakona sa izmenama koje je MUP predložio nalazi se u Ministarstvu za infrastrukturu koje će dati finalnu verziju. S obzirom na pritisak javnosti da se ubrza procedura donošenja zakona, i time smanji broj saobraćajnih nesreća na našim putevima, ovaj posao biće urađen u najkraćem mogućem roku.
"U narednih nekoliko dana mi ćemo završiti tekst zakona i predati ga našem ministru na potpis a on će zakon uputiti Vladi koja će ga dati u skupštinsku proceduru", kaže za RTS Dragan Jovanović pomoćnik ministra za infrastrukturu.
Novim zakonom pored novčanih kazni po prvi put uvode se i kazneni poeni koji su različite vrednosti za različite prekršaje.
Ako sakupite 12 poena vožnja će vam biti zabranjena mesec dana, a sa 18 bodova vozačka dozvola se poništva i ponovno polaže vozački ispit.
Nepropisno parkiranje nosiće jedan bod, nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu ili smanjivanje brzine bez razloga dva boda, a tri boda gubite ako obilazite autobus na stanici. Čak četiri boda izgubićete za vožnju žutom trakom ili nepropisno zaustavljanje na autoputu.
Upotreba mobilnog telefona doneće vam pet bodova, a isto toliko i neispravan automobil. Prolazak kroz crveno svetlo nosiće šest bodova, a nasilnička vožnja i prekoračenje brzine za 100 odsto.
Vožnja pod uticajem alkohola ili narkotika direktno vas vodi na dobrovoljni rad ili dopunsku obuku.
Iako zakon reguliše mnoge oblasti, Ministarstvo za infrastrukturu predložiće Vladi Srbije nove mere koje se odnose na kamiondžije i njihovo kretanje po magistralnim putevima.
Predlaže se da se uredbom ograniči kretanje teretnih vozila u vreme vikenda i praznika.
"Uredba se odnosi na petak i nedelju i to u periodu od dva ujutru do 22 časa za sve kamione koji se kreću magistralnim putevima", kaže za RTS Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastruktru.
Komitet za saobraćaj kao nevladina organizacija podržava novi zakon, ali samo ako je on u svojoj izvornoj verziji koji je predložila struka još 2006. Po tom nacrtu veći deo nadležnosti sa MUP-a biće prenesen na novo regulaciono telo - Agenciju za bezbednost saobraćaja, koja će po zakonu biti formirana.
Komitet svoj stav brani zaštitom vozača i njihovih prava kao i podelom odgovornosti u učešću u saobraćaju.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ističe da je do sada glavni krivac za nesreće bio je vozač. U budućnosti svako će nositi deo krivice, putari za loš put, pešak za nepropisno prelaženje ulice pa će tako odgovorost biti podeljena.
U komitetu pozdravljaju pozitivan trend smanjenja broja poginulih za deset odsto u prvih devet meseci 2008. godine. Opasan trend zaustavljen je zahvaljući boljem radu medija i boljoj kontroli MUP-a.
(MONDO)
MUP je dao primedbe i očekuje se da će on po hitnom postupku biti predat skupštini na usvajanje. Zakon bi mogao da se usvoji do kraja godine, a njegova implementacija trebalo bi da se odvija u prvoj polovini 2009 godine.
Tekst zakona sa izmenama koje je MUP predložio nalazi se u Ministarstvu za infrastrukturu koje će dati finalnu verziju. S obzirom na pritisak javnosti da se ubrza procedura donošenja zakona, i time smanji broj saobraćajnih nesreća na našim putevima, ovaj posao biće urađen u najkraćem mogućem roku.
"U narednih nekoliko dana mi ćemo završiti tekst zakona i predati ga našem ministru na potpis a on će zakon uputiti Vladi koja će ga dati u skupštinsku proceduru", kaže za RTS Dragan Jovanović pomoćnik ministra za infrastrukturu.
Novim zakonom pored novčanih kazni po prvi put uvode se i kazneni poeni koji su različite vrednosti za različite prekršaje.
Ako sakupite 12 poena vožnja će vam biti zabranjena mesec dana, a sa 18 bodova vozačka dozvola se poništva i ponovno polaže vozački ispit.
Nepropisno parkiranje nosiće jedan bod, nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu ili smanjivanje brzine bez razloga dva boda, a tri boda gubite ako obilazite autobus na stanici. Čak četiri boda izgubićete za vožnju žutom trakom ili nepropisno zaustavljanje na autoputu.
Upotreba mobilnog telefona doneće vam pet bodova, a isto toliko i neispravan automobil. Prolazak kroz crveno svetlo nosiće šest bodova, a nasilnička vožnja i prekoračenje brzine za 100 odsto.
Vožnja pod uticajem alkohola ili narkotika direktno vas vodi na dobrovoljni rad ili dopunsku obuku.
Iako zakon reguliše mnoge oblasti, Ministarstvo za infrastrukturu predložiće Vladi Srbije nove mere koje se odnose na kamiondžije i njihovo kretanje po magistralnim putevima.
Predlaže se da se uredbom ograniči kretanje teretnih vozila u vreme vikenda i praznika.
"Uredba se odnosi na petak i nedelju i to u periodu od dva ujutru do 22 časa za sve kamione koji se kreću magistralnim putevima", kaže za RTS Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastruktru.
Komitet za saobraćaj kao nevladina organizacija podržava novi zakon, ali samo ako je on u svojoj izvornoj verziji koji je predložila struka još 2006. Po tom nacrtu veći deo nadležnosti sa MUP-a biće prenesen na novo regulaciono telo - Agenciju za bezbednost saobraćaja, koja će po zakonu biti formirana.
Komitet svoj stav brani zaštitom vozača i njihovih prava kao i podelom odgovornosti u učešću u saobraćaju.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ističe da je do sada glavni krivac za nesreće bio je vozač. U budućnosti svako će nositi deo krivice, putari za loš put, pešak za nepropisno prelaženje ulice pa će tako odgovorost biti podeljena.
U komitetu pozdravljaju pozitivan trend smanjenja broja poginulih za deset odsto u prvih devet meseci 2008. godine. Opasan trend zaustavljen je zahvaljući boljem radu medija i boljoj kontroli MUP-a.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.