Rezultati istraživanja koje su sproveli naučnici sa Instituta Ludvig Bolcman u Beču, pokazali su da mnogi ljudi prednji deo automobila doživljavaju kao "lice", i da su, shodno tome, skloni da automobilima pripisuju i odgovarajuće osobine. Ako se to uzme u obzir, postavlja se pitanje da li takva percepcija utiče na ponašanje vozača i pešaka, odnosno, da li činjenica da vozimo "opak" model donosi neku prednost u saobraćaju.
Ako se to uzme u obzir, postavlja se pitanje da li takva percepcija automobila utiče na ponašanje vozača i pešaka, odnosno, da li činjenica da vozimo "opak" model donosi neku prednost u saobraćaju.
Tokom evolucije, ljudi su razvili sposobnost da procene pol, godine, osobine i namere drugih ljudi posmatrajući njihova lica. Autori studije smatraju da se vremenom ta sposobnost proširila i na predmete, pa i na automobile. Iako još uvek nema dovoljno podataka da bi bilo moguće izvesti konačan zaključak, istraživanje sporovedeno na Univerzitetu u Beču pokazalo je da je ta pretpostavka bila zasnovana na činjeničnom stanju.
Ispostavilo se da jednu trećinu ispitanika prednji deo automobila asocira na ljudsko lice. Svi ispitanici farove doživljavaju kao "oči", a masku kao "usta" i "nos".
Naučnici su utvrdili i da modeli koji su ocenjivani kao "najbolji" i "najomiljeniji" imaju široko međuosovinsko rastojanje između guma, uzano vetrobransko staklo i široko razmaknute uske farove.
Rezultati su pokazali i da su ispitanici skloni da automobilu koji smatraju "lepo izdizajniranim" pripisuju određene osobine, a broj osobina je rastao sa stepenom privlačnosti samog modela.
Oni automobili koji su ocenjeni kao "lepi" obično su od strane ispitanika okarakterisani i kao "dominantni", "muževni", "arogantni", ili im je pripisivano da "izazivaju strahopoštovanje". Interesantno je da ovi "opasni" modeli prednjače po popularnosti i kod muškaraca i kod žena.
Ipak, pitanje da li se pri kupovini automobila vodimo ovi opštim utiscima, ili presudnu ulogu imaju karakteristike modela za koji smo zainteresovani za sada ostaje bez odgovora.
(MONDO)