Najnoviji evropski trend pokazuje da se socijalni život iz kafića i restorana sve više pomera ka domovima ljudi, gde kuhinja postaje centralno mesto zabave i druženja. To se posebno odnosi na mlađu populaciju.
Kompanija Electrolux, proizvođač aparata za domaćinstvo, sprovela je obimno i neobično istraživanje o ulozi koju kuhinja zauzima u savremenim domaćinstvima.
Ova studija, koja je obuhvatila preko 11.000 ispitanika u 11 evropskih zemalja (Austrija, Belgija, Francuska, Nemačka, Italija, Švedska, Holandija, Poljska, Rusija, Španija i Velika Britanija) pokazala je da veliki broj ljudi provodi sve više vremena u kuhinji radeći najrazličitije aktivnosti - od obavljanja poslovnih zadataka i zabave, do pripremanja hrane, naravno.
Najnoviji evropski trend pokazuje da se socijalni život iz kafića i restorana sve više pomera ka domovima ljudi, gde kuhinja postaje centralno mesto zabave i druženja. To se posebno odnosi na mlađu populaciju.
Dve trećine ispitanika (67 odsto) okuplja prijatelje kod kuće najmanje jednom mesečno. Jedna trećina ispitanika (33 odsto) kada se nađe u ulozi domaćina smatra svojom obavezom da, pored pripremanja hrane, zabavi goste i brine o njihovom dobrom raspoloženju.
Više od polovine ispitanika se složilo da se doteruju kada očekuju goste. To se posebno odnosi na žene ( 65 odsto), a one su većinom i glavni organizatori druženja u kući. Čak 63 odsto žena preuzima kompletnu organizaciju kućnih zabava, dok to čini svega 44 odsto muških ispitanika.
Kada gosti odu žene su opet te koje sve pospreme - 53 odsto žena na sebe preuzima ulogu da sređivanja kuće nakon zabave, u odnosu na 37 odsto muškaraca koji o tome brinu.
Više od trećine ispitanika mrzi činjenicu da su kao domaćini izopšteni od druženja jer moraju da pripremaju hranu. Jedna trećina ispitanika je priznala da je imala svađu pred gostima, dok više od polovine ispitanika (55 odsto) priznaje da svoje kulinarsko umeće koristi u romantične svrhe - da bi impresionirali partnera.Ova studija, koja je obuhvatila preko 11.000 ispitanika u 11 evropskih zemalja (Austrija, Belgija, Francuska, Nemačka, Italija, Švedska, Holandija, Poljska, Rusija, Španija i Velika Britanija) pokazala je da veliki broj ljudi provodi sve više vremena u kuhinji radeći najrazličitije aktivnosti - od obavljanja poslovnih zadataka i zabave, do pripremanja hrane, naravno.
Najnoviji evropski trend pokazuje da se socijalni život iz kafića i restorana sve više pomera ka domovima ljudi, gde kuhinja postaje centralno mesto zabave i druženja. To se posebno odnosi na mlađu populaciju.
Dve trećine ispitanika (67 odsto) okuplja prijatelje kod kuće najmanje jednom mesečno. Jedna trećina ispitanika (33 odsto) kada se nađe u ulozi domaćina smatra svojom obavezom da, pored pripremanja hrane, zabavi goste i brine o njihovom dobrom raspoloženju.
Više od polovine ispitanika se složilo da se doteruju kada očekuju goste. To se posebno odnosi na žene ( 65 odsto), a one su većinom i glavni organizatori druženja u kući. Čak 63 odsto žena preuzima kompletnu organizaciju kućnih zabava, dok to čini svega 44 odsto muških ispitanika.
Kada gosti odu žene su opet te koje sve pospreme - 53 odsto žena na sebe preuzima ulogu da sređivanja kuće nakon zabave, u odnosu na 37 odsto muškaraca koji o tome brinu.
A šta se najčešće služi gostima? Gotovo 40 odsto ispitanika koristi jednostavne recepte za pripremanje jela. Stanovnici mediteranskih zemalja, poput Španije i Italije, najčešće se oslanjaju na lokalne recepte kada žele da impresioniraju svoje goste, dok su se Holanđani i Šveđani pokazali kao najspremniji da eksperimentišu sa receptima i probaju nešto novo.
Rusima je najbitnije kog je brenda njihov kućni aparat, dok o estetici najviše brinu Austrijanci - čak 60 odsto ispitanika u ovoj zemlji kaže da je izgled hrane podjednako važan koliko i ukus.
Najslabiji domaćini su Englezi - u proseku jedan od četiri domaćina u Engleskoj zaspi pred svojim gostima!
(MONDO)