Novi model "Tojotinog" manjeg kompaktnog vozila "aj-kju" (IQ) proglašen je "Automobilom 2008. godine" u Japanu, saopštio je u utorak organizator nadmetanja. Odluku o automobilima godine doneo je žiri sastavljen od 65 novinara i stručnjaka koji prate kretanja u automobilskoj industriji.
Novi model "Tojotinog" manjeg kompaktnog vozila IQ proglašen je "Automobilom 2008. godine" u Japanu, saopštio je u utorak organizator nadmetanja.
Automobilom godine inostrane proizvoidnje proglašen je "sitroen C5" sedan, velikog evroposkog proizvođača "Sitroen-Pežoa".
Odluku o automobilima godine doneo je žiri sastavljen od 65 novinara i stručnjaka koji prate kretanja u automobilskoj industriji.
"Tojota" bi mogla da iskoristi nagradu u reklamne svrhe, kako bi podstakla prodaju tog vozila, u situaciji naglog pada potražnje za automobilima. Prodaja vozila u Japanu pada tri uzastopna meseca, a u SAD već 12 meseci, podsetila je agencija Blumberg.
Model IQ, sa motorom od jednog litra i četiri sedišta, prodaje se u Japanu od 20. novembra i košta između 1,4 miliona jena (14.300 dolara) i 1,6 miliona jena.
Automobil "mini one" nemačkog proizvođačca BMW košta 2,08 miliona jena, a "Dajmlerov" mali auto "smart fortu" prodaje se za 1,76 miliona.
Model IQ nešto je duži od 2,4 metra koliko ima "smart fortu" i kraći od japanskog mini vozila "muv", koga izrađuje "Daihacu".
Cilj "Tojote" je da prodaje 2.500 vozila IQ mesečno. Automobil će pod istom oznakom biti ponuđen evropskom tržištu početkom 2009. godine.
(Tanjug)
Automobilom godine inostrane proizvoidnje proglašen je "sitroen C5" sedan, velikog evroposkog proizvođača "Sitroen-Pežoa".
Odluku o automobilima godine doneo je žiri sastavljen od 65 novinara i stručnjaka koji prate kretanja u automobilskoj industriji.
"Tojota" bi mogla da iskoristi nagradu u reklamne svrhe, kako bi podstakla prodaju tog vozila, u situaciji naglog pada potražnje za automobilima. Prodaja vozila u Japanu pada tri uzastopna meseca, a u SAD već 12 meseci, podsetila je agencija Blumberg.
Model IQ, sa motorom od jednog litra i četiri sedišta, prodaje se u Japanu od 20. novembra i košta između 1,4 miliona jena (14.300 dolara) i 1,6 miliona jena.
Automobil "mini one" nemačkog proizvođačca BMW košta 2,08 miliona jena, a "Dajmlerov" mali auto "smart fortu" prodaje se za 1,76 miliona.
Model IQ nešto je duži od 2,4 metra koliko ima "smart fortu" i kraći od japanskog mini vozila "muv", koga izrađuje "Daihacu".
Cilj "Tojote" je da prodaje 2.500 vozila IQ mesečno. Automobil će pod istom oznakom biti ponuđen evropskom tržištu početkom 2009. godine.
(Tanjug)