Folksvagenov dizelelaš "džeta TDI" poneo je nagradu "Zeleni automobil godine" na sajmu automobila u Los Anđelesu, čime je prvi put jedan dizel model dobio najveće priznanje u oblasti zastite čovekove okoline.
Folksvagenov dizelelaš "džeta TDI" poneo je nagradu "Zeleni automobil godine" na sajmu automobila u Los Anđelesu, čime je prvi put jedan dizel model dobio najveće priznanje u oblasti zastite čovekove okoline, prenele su agencije.
"To je dobar signal da je dizel stigao," izjavio je Ron Kogan, urednik magazina "Zeleni auto žurnal" (Green Car Journal) koji dodeljuje tu nagradu.
Dizel, kao gorivo koje je dugo favorizovano među Evropljanima, u SAD je bio zapostavljen zbog neprihvatljivo visokog ispuštanja štetnih gasova. U poslednje vreme dizelaši su se ipak našli u prvom planu, zbog unapređene tehnologije koja omogućava takozvana čista dizel vozila i značajno smanjuje veliko zagađenje.
Na lošiju prodaju uticalo je i to što u pojedinim državama SAD dizel košta jedan dolar više po galonu od benzina.
Folksvagenov šef za američke poslove Stefan Džekobi izjavio je da je dizel "isplivao" kao alternativa hibridnim kolima, kao što je popularni Tojotin model "prijus."
"Džeta TDI" sa pet sedišta, koja troši galon dizela na 41 milju, košta u SAD 21.990 dolara, u poređenju sa 17.440 dolara za tradicionalnu benzinsku "džetu". Na američkom tržištu pojavila u avgustu i njena prodaja ide dobro.
U finalu za izbor najzelenijih kola našli su se BMW 335 dizel sportski sedan, Fordov putnički sedan "fjužn hibrid", terenac Dženeral motorsa "saturn vju hibrid" i Dajmlerov model mini automobila "smart for tu".
"Džeta TDI' i 'sportsvagen' nisu osetili recesiju," izjavio je Džekobi na sajmu u Los Anđelesu koji je juče zvanično otvoren.
On je naglasio da će dizelaši činiti do 30 odsto prodaje Folksvagenovih modela kao što su "džeta", u kojoj je dizel samo jedna od opcija. Računa se da bi se na tržištu SAD godišnje moglo prodavati oko 35.000 turbodizel "džeta."
(Tanjug)
"To je dobar signal da je dizel stigao," izjavio je Ron Kogan, urednik magazina "Zeleni auto žurnal" (Green Car Journal) koji dodeljuje tu nagradu.
Dizel, kao gorivo koje je dugo favorizovano među Evropljanima, u SAD je bio zapostavljen zbog neprihvatljivo visokog ispuštanja štetnih gasova. U poslednje vreme dizelaši su se ipak našli u prvom planu, zbog unapređene tehnologije koja omogućava takozvana čista dizel vozila i značajno smanjuje veliko zagađenje.
Na lošiju prodaju uticalo je i to što u pojedinim državama SAD dizel košta jedan dolar više po galonu od benzina.
Folksvagenov šef za američke poslove Stefan Džekobi izjavio je da je dizel "isplivao" kao alternativa hibridnim kolima, kao što je popularni Tojotin model "prijus."
"Džeta TDI" sa pet sedišta, koja troši galon dizela na 41 milju, košta u SAD 21.990 dolara, u poređenju sa 17.440 dolara za tradicionalnu benzinsku "džetu". Na američkom tržištu pojavila u avgustu i njena prodaja ide dobro.
U finalu za izbor najzelenijih kola našli su se BMW 335 dizel sportski sedan, Fordov putnički sedan "fjužn hibrid", terenac Dženeral motorsa "saturn vju hibrid" i Dajmlerov model mini automobila "smart for tu".
"Džeta TDI' i 'sportsvagen' nisu osetili recesiju," izjavio je Džekobi na sajmu u Los Anđelesu koji je juče zvanično otvoren.
On je naglasio da će dizelaši činiti do 30 odsto prodaje Folksvagenovih modela kao što su "džeta", u kojoj je dizel samo jedna od opcija. Računa se da bi se na tržištu SAD godišnje moglo prodavati oko 35.000 turbodizel "džeta."
(Tanjug)