Postoje dve vrste sportskih automobila - oni koji tako izgledaju i oni koji to zaista jesu. SL 65 AMG Black Series pripada onoj drugoj vrsti.
Postoje dve vrste sportskih automobila - oni koji tako izgledaju i oni koji to zaista jesu. SL 65 AMG Black Series pripada onoj drugoj vrsti.
Da li je moguće da je 525, odnosno 612 konjskih snaga iz aktuelne Mercedesove SL AMG klase malo? Možda i jeste, jer je Mercedes uložio milione evra i angažovao veliku grupu najboljih inženjera koji su utrošili hiljade radnih sati na razvijanje još superiornijeg modela. Tako je nastao SL 65 AMG "Black Series". Naravno, ima tu i sitnih detalja kao na primer činjenica da su prototipovi tokom razvijanja, koje je počelo 2006. godine, prešli oko 30 hiljada kilometara na trkačkim stazama, od čega je polovina ovog "staža" stečena na čuvenom Nurburgringu. Ipak, ono po čemu se "Black Series" model najviše izdvaja jeste motor od 670 konjskih snaga.
No, pre nego što se upustimo u igru sa ovim, pomalo fantastičnim brojevima, dužni smo da kažemo da to, naravno, nije jedina stvar koja ga izdvaja od ostalih modela, te da je svaki detalj na ovom automobilu dobro proučen i ugrađen, samo ako će se to, na neki način, pozitivno odraziti na njegove performanse. No, krenimo redom.
Jedan čovek - jedan motor
U AMG odeljenju, pravilo da jedan čovek radi na jednom motoru, postala je tradicija. Staviti svoj potpis na ovako izuzetnu mašinu velika je čast i odgovornost. Pod haubom modela "crne serije" diše šestolitarski V12 monstrum, poznat iz "običnog" SL 65 AMG modela, "nadahnut" sa dva veća turbo punjača i modifikovanim usisnicima, uz pomoć kojih ovaj agregat, pri 5400 o/min proizvodi čak 670 konjskih snaga. Međutim, obrtni moment je još impresivniji. U rasponu od 2200 do 4200 obrtaja, ovaj SL raspolaže sa elektronski ograničenih 1000 Nm! Bez blokade, V12 kolos oslobodio bi čitavih 1200 Nm! Razlozi ograničavanja obrtnog momenta samo su naizgled jednostavni.
Menjač koji bi bio u stanju da pouzdano izdržava pritisak ovako velike sile bio bi možda previše skup poduhvat, a postavlja se i pitanje koliko bi pneumatici bili u stanju da je prenesu na asfalt. I pored limitiranja obrtnog momenta, preformanse su više nego impresivne! SL 65 Black Series se iz stanja mirovanja do 100 kilometara na sat, katapultira za 3,9 sekundi, do 200 mu je potrebno 11, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 320 kilometara na sat. U unutrašnjosti, pored karbonskih sedišta i sportskog volana, nalazi se još jedan naizgled nevažan detalj - instrumentacija. Skidanjem limitera na kružnoj stazi Nardo u Italiji, SL se "lepo" približio poslednjoj brojci na tahometru gde stoji 360!
Ko vozi
Automobil koji na raspolaganju ima ovoliko snage mora da ima izuzetno pametnu elektroniku koja bi bila u stanju da ga kontroliše, jer konto u banci vlasnika često nije proporcionalan vozačkim sposobnostima - što se i na primeru "tata Hamiltona" moglo zaključiti. Black SL ima i specifičan ESP sistem koji ima tri predefinsane postavke – ESP On, Sport i naravno, Off. Na prvom stepenu, elektronika čvrsto drži stvari pod kontrolom. Kratkim pritiskom na dugme ESP-a, aktivira se sport režim koji je daleko zabavniji, jer dozvoljava "powerslide" (drift), tako da bi i manje iskusan vozač mogao da izvede ovaj atraktivan zahvat. Kada kažemo manje iskusan, mislimo na manje iskusnog vozača od Bernda Maylandera – čoveka koji vozi "safety car" u F1. I tu dolazimo do postavke "Off", za koju Mer-cedes kaže da je "preporučljiva samo na zatvorenoj trkačkoj stazi", a koja će uglavnom biti od koristi samo ljudima sa izraženim vozačkim sposobnostima, poput prethodno pomenutog gospodina.
Mercedes SL 65 AMG Black Series značajno je robusniji od standardnog modela, sa kočnicama dostojnih pravog trkačkog automobila. Prednje samoventilirajuće i perforirane diskove od karbona, promera 390 milimetara, "hvataju" šestoklipna klešta, dok pozadi rade četvoroklipne čeljusti, koje "hvataju" diskove prečnika 360 mm. Za dobro prijanjanje, brine se aktivan spojler i difuzor, jer zadnji deo sedi na pneumaticima dimenzija 325/30 R20. Napred se nalaze Sport Maxx GT gume dimezija 235 R19, a potpisala ih je naravno firma Dunlop - inače partner u DTM šampionatu.
U službi brzine
Sama pojava ovog specijalnog modela, nagoveštava činjenicu da se radi o skoro trkačkom automobilu vanserijskih performansi. Kao što smo već napomenuli, njegova optika i detalji nisu tu samo radi izgleda. Za razliku od standardnog modela, "Black" serija primetno je šira. Trag točkova
"dobio" je 115 mm napred, a 103 pozadi. Krov je sada fiksni i modifikovan tako da može da primi
i roll-bar, čime je povećana i torziona čvrstoća automobila. Pri tome, ukupna ušteda na masi automobila iznosi 250 kilograma, što značajno doprinosi boljem ponašanju u krivinama. Toj činjenici doprinosi i modifikovana petostepena AMG Speedshift Plus transmisija sa funkcijom dvostrukog kvačila. Menjač ima četiri programa, dva automatska "C" i "S", kao i dva manuelna moda - "M1" i "M2". Razlika između poslednja dva ogleda se u činjenici da je M2 za 20% brži.
No, u oba manuelna programa, menjač dozvoljava maksimalno ubrzanje, uključujući i ona gde je aktiviran i kick-down, i to u stepenu prenosa kojim se trenutno vozi. To znači da prilikom preticanja nema specifičnog prebacivanja u brzinu niže. U "M" režimima, o tome odlučuje vozač.
Za koga je "Black"
Ogroman potencijal ovog automobila dostupan je samo onim ljudima koji su spremni da na njega potroše oko 327 hiljada evra. Ovo je prilično ozbiljna suma, ali SL 65 AMG Black Series vrlo je ozbiljan sportski automobil. Upravo zbog toga, "super" SL bira svoje kupce. Čini se da je Mercedes stvorio ultimativni sportski automobil za ljude koji će prepoznati njegove vrednosti, jer se po svemu razlikuje od brojnih sportskih modela koji su ušli u kadar paparaco fotografa koje su vozile zvezde i "zvezdice". Ovo je automobil koji bi istinski ljubitelj brzine odabrao.
(Vrele Gume)