Na Beogradskom sajmu prvi put je prikazan model "leksus" japanske "Tojote", koji kombinuje eletkrični pogon i benzin ili dizel.

Ta tehnologija se u Japanu primenjuje već pet godina, kao odgovor na klimatske promene, jer znatno doprinosi smanjenju izduvnih gasova, pre sve ugljendioksida CO2.

Japanska vlada zahtevala je od svojih proizvođača automobila da poboljšaju efikasnost potrošnje goriva za 23 odsto kod putničkih automobila do 2015. godine i smanjenje emisije ugljen dioksida na 250 miliona tona do 2010. godine.

Istovremeno, EU zahteva da automobili smanje emisiju CO2 za 20 odsto do 2012, mada je cilj da se dostigne smanjenje od 25 odsto.

Predstavnik "Tojote" Andreja Kušić, ukazao je da su na sajmu izloženi elektromobili koji predstavljaju vozila budućnosti, jer oni pored smanjenih izduvnih gasova imaju snažnije motore, uz istovremeno smanjenu buku.

Najmanji automobili su iz serije IS. Na Sajmu je izložen IS 220 sa dizel motorom i vanserijskom opremom i cenom od oko 29.000 evra, prilagođen ervopskom tržištu, kao i IS 250 sport, koji košta oko 60.000 evra. Najskuplje vozilo je LS 600 H, koji je naluksuzniji, ima motor od 400 konjskih snaga, a cena mu je 112.900 evra.

U Beogradu je premijerno prikazan i model RX 450h, u kombinaciji elektro-benzinski motor, snage 350 KS, sa cenom od 55.000 do 66.000 evra, a od jula se se očekuje na tržištu i model RX 450h.

(Tanjug)