
I pored činjenice da je trenutno peti proizvođač automobila na svetu, Hyundai ne miruje. Sada, kada je "civilno" tržište, koliko-toliko podmireno, vreme je da se južnokorejski gigant polako otisne i u sportske vode...
A nedavno završenom salonu automobila u chicagu, Hyundai je i zvanično najavio svoje planove kada je u pitanju automobilski sport, i to prvenstveno u sad, gde je za sada najviše skoncentrisan. Uporedo sa predstavljanjem novog modela za 2010. Godine, genesis coupea, južnokorejski gigant obelodanio je i svoje "partnerstvo" sa kompanijama rhys millen racing (rmr) i Red Bull energy drink, uz čiju će pomoć ove godine nastupati u formula drift šampionatu sad. I ne samo to, već će Rhys Millen, vlasnik rmr-a i poznati takmičar, nastupiti i na legendarnoj brdskoj "sprint" trci pikes Peak International hill climb, koja se jednom godišnje odigrava u američkoj državi Colorado, kao i na nekim od trke iz redline time attack serije, gde se meri vreme u jednom, "brzom" krugu.
A nedavno završenom salonu automobila u chicagu, Hyundai je i zvanično najavio svoje planove kada je u pitanju automobilski sport, i to prvenstveno u sad, gde je za sada najviše skoncentrisan. Uporedo sa predstavljanjem novog modela za 2010. Godine, genesis coupea, južnokorejski gigant obelodanio je i svoje "partnerstvo" sa kompanijama rhys millen racing (rmr) i Red Bull energy drink, uz čiju će pomoć ove godine nastupati u formula drift šampionatu sad. I ne samo to, već će Rhys Millen, vlasnik rmr-a i poznati takmičar, nastupiti i na legendarnoj brdskoj "sprint" trci pikes Peak International hill climb, koja se jednom godišnje odigrava u američkoj državi Colorado, kao i na nekim od trke iz redline time attack serije, gde se meri vreme u jednom, "brzom" krugu.
No, red je da vas pre svega, nešto bliže "upoznamo" sa Rhys Millenom. Iako već 16 godina nastupa u raznim kategorijama automobilskog sporta u sad, Millen je poreklom sa Novog Zelanda, gde je rođen 1972. Godine. A ukoliko vam se prezime učinilo poznato, da, u pravu ste!
Rhys je sin rod Millena, čuvenog američkog reli i off road vozača, kao i jednog od nekrunisanih kraljeva pikes peak hill climb događaja. Prateći očeve stope, rhys je ubrzo osvojio pikes peak, i to u tzv. "open division" klasi, kao i titulu "novajlija godine" (rookie of the year). Ubrzo zatim, prešao je u formula drift šampionat, u kojem je titulu osvojio 2005. Godine, dok je 2006. Bio vicešampion. Godina 2008. Bila je još uspešnija, kada je ponovo "pokorio" pikes peak, postavivši u međuvremenu novi svetski rekord, dok je u svetskom red bull drift šampionatu, vozeći pontiac solstice, na kraju sezone, bio najuspešniji. Mnogi ga takođe pamte i po nedavnom kaskaderskom poduhvatu u Las Vegasu, kada je krajem 2008. Godine, izveo salto sa pick-up vozilom.
Rhys je sin rod Millena, čuvenog američkog reli i off road vozača, kao i jednog od nekrunisanih kraljeva pikes peak hill climb događaja. Prateći očeve stope, rhys je ubrzo osvojio pikes peak, i to u tzv. "open division" klasi, kao i titulu "novajlija godine" (rookie of the year). Ubrzo zatim, prešao je u formula drift šampionat, u kojem je titulu osvojio 2005. Godine, dok je 2006. Bio vicešampion. Godina 2008. Bila je još uspešnija, kada je ponovo "pokorio" pikes peak, postavivši u međuvremenu novi svetski rekord, dok je u svetskom red bull drift šampionatu, vozeći pontiac solstice, na kraju sezone, bio najuspešniji. Mnogi ga takođe pamte i po nedavnom kaskaderskom poduhvatu u Las Vegasu, kada je krajem 2008. Godine, izveo salto sa pick-up vozilom.
Vratimo se sad Hyundaiju i pogledajmo šta se krije "ispod površine". Zapravo, čak ni "površina" nije ostala ista, jer je kompletna karoserija genesisa ponovo izrađena od ugljeničnih vlakana, kako bi bila što lakša. Ušteda se kreće od 50 do 80%, a gledano u brojkama, to znači da vrata genesisa, koja serijski teže oko 34 kg, od karbon-fibera imaju masu od svega 4 kg! Drugim rečima, coupe je podvrgnut drastičnoj "dijeti", a isti je ostao samo oblik automobila. Naravno, na standardnu karoseriju, dodati su aerodinamički dodaci, poput velikog repnog spojlera (apr gtc-500), prednjeg splitera, ekstraktora toplog vazduha iz motornog prostora, dok se pozadi nalazi difuzor, radi što boljeg i predvidljivijeg ponašanja zadnjeg kraja automobila. Ovako opremljen, Hyundai genesis coupe težak je svega oko 1200 kg.
Ispod haube, izvšene su velike modifikacije, te je hyundaijev lambda 3,8-litarski v6 motor, dobio nešto duži hod, čime je zapremina povećana na 4,1 litru. Uz to, upotrebljen je i turbonetics turbo-punjač i aem-om menadžment motora. Zahvaljujući svemu tome, motor sada oslobađa 550 ks uz impresivnih 705 nm obrtnog momenta, koji se putem sekvencijalne hks transmisije, isporučuju na zadnje točkove.
Ispod haube, izvšene su velike modifikacije, te je hyundaijev lambda 3,8-litarski v6 motor, dobio nešto duži hod, čime je zapremina povećana na 4,1 litru. Uz to, upotrebljen je i turbonetics turbo-punjač i aem-om menadžment motora. Zahvaljujući svemu tome, motor sada oslobađa 550 ks uz impresivnih 705 nm obrtnog momenta, koji se putem sekvencijalne hks transmisije, isporučuju na zadnje točkove.
Za automobil namenjen driftu, veoma je važan sistem oslanjanja, te su se ljudi iz rmr odlučili za trostepeno podesivo mcpherson ogibljenje firme kw, kao i hrom-molibdenske stabilizacione poluge, radi što boljeg ponašanja na stazi. Upareni s ogibljenjem, dolaze i točkovi od 18 cola, napred (8,5x18) i pozadi (9,5x18). Na enkei rpf1 naplatke od lake legure, montirani su pneumatici toyo proxes r1r, 225/40 napred i 265/40 pozadi.
Enterijer automobila bukvalno je neprepoznatljiv u odnosu na serijski model. Izbačeno je sve što nema direktne veze sa vožnjom, što će reći da više nema ni traga luksuzu. Nestala su i sva sedišta, a umesto njih, stavljena je samo jedna trkačka "kadica" firme sparco. Takođe, kokpit je "obogaćen" sigurnosnim "roll-bar kavezom" u osam tačaka, koji je doprineo i dodatnoj torzionoj krutosti automobila.
Imajući u vidu sve modifikacije, kao i veliku posvećenos Rhys Millena takmičenjima, samo je pitanje vremena kada će Hyundai uspehe iz svakodnevnog automobilizma, preseliti i na sportska "borilišta".
(Vrele Gume)
Enterijer automobila bukvalno je neprepoznatljiv u odnosu na serijski model. Izbačeno je sve što nema direktne veze sa vožnjom, što će reći da više nema ni traga luksuzu. Nestala su i sva sedišta, a umesto njih, stavljena je samo jedna trkačka "kadica" firme sparco. Takođe, kokpit je "obogaćen" sigurnosnim "roll-bar kavezom" u osam tačaka, koji je doprineo i dodatnoj torzionoj krutosti automobila.
Imajući u vidu sve modifikacije, kao i veliku posvećenos Rhys Millena takmičenjima, samo je pitanje vremena kada će Hyundai uspehe iz svakodnevnog automobilizma, preseliti i na sportska "borilišta".
(Vrele Gume)
Pridruži se MONDO zajednici.