Proizveden u istoj fabrici kao i famozni fiat 500, Kord Ka distancira se dinamičnijim izgledom i nižom cenom. Mali Ka je, međutim, hendikepiran nedostatkom tradicije, koju Italijan eksploatiše do maksimuma.
Proizveden u istoj fabrici kao i famozni fiat 500, Kord Ka distancira se dinamičnijim izgledom i nižom cenom. Mali Ka je, međutim, hendikepiran nedostatkom tradicije, koju Italijan eksploatiše do maksimuma.
Italijani su zaista pravi majstori da izvuku novce "Amerima"! Nakon dogovora sa general motorsom, koji je u dobroj meri finansirao razvoj odličnog multijeta motora, fiat je uspeo da ubedi ford da zavuče ruku u džep, i razvije sopstveni "cinquecento", naravno uz podelu troškova neophodnih za razvoj. Neodoljivi italijan i novi ka, silaze tako sa iste proizvodne trake u fabrici Tychy (Poljska), što će reči da dele zajedničku platformu, agregate i donji postroj.
Međutim, lukavi po prirodi, Italijani su uspešno favorizovali svoje čedo, koje se rodilo dobrih godinu dana ranije. Samim tim, ponuda je znatno bogatija (motori i oprema), a da ni ne spominjemo stil, koji se naveliko oslonio na slavnu prošlost. Fordu je logično veoma teško da se nadmeće sa ovakvom legendom, a kad već ne može da igra kartu nostalgije, posegnuo je za modernim i dinamičnim dizajnom. Dakle, zbogom new-edge dizajnu, kojim se odlikovala prethodna generacija, vreme je za kinetic epohu. Jeste da se izgubilo na originalnosti, kojom se bivši Ka odlikovao, ali su za uzvrat, forme neuporedivo dopadljivije.
Po ugledu na konkurente, u sićušnom Ka ima prostora samo za četiri osobe. No, i ovo treba uzeti sa rezervom, pozadi nije poželjno imati više od 170 cm, u protivnom za glavu i kolena zaista nema mesta. Za suvozača nema problema, izdubljena komandna tabla dozvoljava da se pomeri znatno unapred. Sam pristup pozadi relativno je jednostavan, pošto se prednja sedišta lako pomeraju, i ukoliko se radi o skupljoj verziji Titanium, poseduju memoriju.Italijani su zaista pravi majstori da izvuku novce "Amerima"! Nakon dogovora sa general motorsom, koji je u dobroj meri finansirao razvoj odličnog multijeta motora, fiat je uspeo da ubedi ford da zavuče ruku u džep, i razvije sopstveni "cinquecento", naravno uz podelu troškova neophodnih za razvoj. Neodoljivi italijan i novi ka, silaze tako sa iste proizvodne trake u fabrici Tychy (Poljska), što će reči da dele zajedničku platformu, agregate i donji postroj.
Međutim, lukavi po prirodi, Italijani su uspešno favorizovali svoje čedo, koje se rodilo dobrih godinu dana ranije. Samim tim, ponuda je znatno bogatija (motori i oprema), a da ni ne spominjemo stil, koji se naveliko oslonio na slavnu prošlost. Fordu je logično veoma teško da se nadmeće sa ovakvom legendom, a kad već ne može da igra kartu nostalgije, posegnuo je za modernim i dinamičnim dizajnom. Dakle, zbogom new-edge dizajnu, kojim se odlikovala prethodna generacija, vreme je za kinetic epohu. Jeste da se izgubilo na originalnosti, kojom se bivši Ka odlikovao, ali su za uzvrat, forme neuporedivo dopadljivije.
Samo za četvoro
Kada je u pitanju "šoping", 260 litara prtljažnog prostora izgledaju sasvim dovoljno, a za transport kabastih stvari, moguće je oboriti naslone u odnosu 50/50. Nažalost, dobijena površina nije ravna, no, ono što posebno nervira u vezi prtljažnika, je nemogućnost da se otvori spolja, jer je za to neophodan ključ.
Raj za vozača
Za uzvrat, pokazao se posebno naklonjen vozaču, kako dobrom ergonomijom, tako i dizajnerski maštovitom armaturom. Komande su velike i pregledne, baš kao i instrumenti. Jedina zamerka odnosi se na poziciju CD-radio prijemnika. Kako je smešten preterano visoko, da bi ga dohvatio, vozač mora imati ruke dugačke kao majmun!
Sigurno je da i kvalitet plastike, kao i završna obrada, zaslužuju ozbiljne kritike, no u ovom segmentu, teško je očekivati više. Ono što nam se zaista nije dopalo je reglaža vozačevog sedišta, kome se pomera samo ugao sedalnog dela. Nimalo prijatno i efikasno, mada povišena pozicija omogućuje dobru preglednost. Krupnije osobe poželeće da ga spuste znatno niže.
Samo dva egregata
"Kršten" Duratec, testirani 1,2, baš kao i dizel 1,3 TDCi, poreklom je iz Fiata. Nimalo moderan, sa samo 8 ventila i skromnih 69 KS, pokazao se, ipak, na visini zadatka. Zadovoljavajuće je elastičan, tako da u gradskoj vožnji nije neophodno "igrati" se bez prestanka ručicom menjača, idealno postavljenom na donjem delu armature. Međutim, ukoliko se žele iole bolja ubrzanja, mora se "navlačiti" u visok režim rada, što se negativno odražava na potrošnju. Prosečnih 7,8 litara nije lako "progutati", posebno uzevši u obzir skromnu zapreminu i
performanse.
Veoma slaba izolacija kabinskog prostora, brzo će vas odvratiti od brzina većih od 120 km/h, te proizilazi da je ovaj mali Ford neuporedivo prijatniji na kraćim distancama, kada do izražaja dolazi kruta i dobro izbalansirana šasija. Iako je prethodni Ka na ovome polju bio još superiorniji, sa točkovima "okačenim" na samim krajevima karoserije, i novajlija se pokazao zabavnim za vožnju, a uz doplatu, može se računati i na ESP. Kočnice su veoma efikasne, dok veoma direktno upravljanje, omogućuje lako izbegavanje prepreka. Uprkos ovako zdravom ponašanju, Ka je zadovoljavajuće udoban automobilčić.
Jeftiniji od Fiata
Već po tradiciji, Ford važi za velikodušnog proizvođača, te u skladu sa ovakvom reputacijom, početna cena iznosi skromnih 8.990 evra (u Francu-skoj). Osetno manje od Fiata 500, za koga na istom ovom tržištu treba barem 1.000 evra više. Logično, za spomenutu sumu ne može se očekivati mnogo toga. Malo zahtevniji, verovatno će se opredeliti za Titanium opremu (testirani), ali time cena raste na 11.000 evra, odnosno i više, ukoliko se posegne za atraktivnim personalizovanim verzijama (Grand Prix, Tatto i Digital Art).
Dvanaest dugih godina trebalo je Fordu da zameni Ka, koji je postigao relativno zapažen uspeh. Kako bi postao prava svetska zvezda, okušao se i na filmu, no, za sada samo statira pored James Bonda i prelepe "Bond devojke" Camille (Olga Kurylenko), u filmu "Quantum of Solace". Ostaje ipak nejasno kako se 007 izvukao iz svih neprilika sa samo 69 KS, sigurno bi mu bilo lakše da je imao sportski ST, koji se uskoro očekuje.
Bilo kako bilo, simpatični Ka zaslužuje pažnju. Pored nove Fieste, omogućuje Fordu povratak u najprofitabilniji segment, što je u kontekstu aktuelne situacije na auto-tržištu, od kapitalnog značaja po zdravlje proizvođača.
FORD KA 1,2 TITANIUM
MOTOR
Tip/broj cilindara - benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm - 1242
Broj ventila/tip ubrizgavanja - 8/multipoint
maks. snaga kW/KS/o/min - 51/69/5500
obrtni moment Nm/o/min - 102/3000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata - hečbek/4/3
D x Š x V mm - 3620x1639x1413
međuosovinski razmak mm - 2448
masa vozila/nosivost kg - 1005/303
zapremina prtljažnika l - 260
Ogibljenje
napred - McPherson, spiralne
opruge, amortizeri,
poprečni stabilizator
pozadi - polukruta osovina, spiralne
opruge, amortizeri,
poprečni stabilizator
Kočnice
napred/pozadi - samovent. diskovi/doboši
Pneumatici
dimenzije - 195/50 R15
Prenos snage
pogon - na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa - manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s - 13,5
maksimalna brzina km/h - 155
prosečna potrošnja l/100 km - 7,8
Cena (u EU) € - 11.040
(Vrele Gume)