Iako je novi Citroen C3 Picasso dug jedva nešto više od 4 metra, odlikuje se neočekivano velikom količinom prostora. Međutim, C3 Picasso "zna" još nekoliko trikova zbog kojih Citroen tvrdi da će ovim modelom pobediti krizu
panski slikar Pablo Picasso bio je jedan od začetnika pokreta u umetnosti koji se zove kubizam. Glavna odlika ovog pravca, po kojoj je inače i dobio ime, jeste prikazivanje svih objekata u kvadratnim, odnosno kockastim formama...
Da li je u pitanju slučajnost ili ne, melodično prezime pomenutog slikara tako je došlo kao poručeno za francuskog proizvođača automobila, koji je odlučio da svojim monovolumenima da sufiks Picasso.
Uspešan koncept
Uostalom, ako se pogledaju svi modeli ove vrste koji se trenutno nude na tržištu, ono što se nekada pogrdno zvalo "Euro box", počinje da dobija sasvim drugo značenje. To se naročito odnosi na modele ovog francuskog brenda, koji je izgleda pogodio ukus kupaca, koji žele da poseduju automobil ove vrste. Citroen je izgleda uspeo da pomiri dve krajnosti, iako se ranije činilo da su pojmovi "lepo" i "funkcionalno" - nespojivi. Od kada je Citroen objavio prve fotografije ovog modela, odmah je bilo jasno da su "ono prvo" (ponovo) pogodili, iako se, naravno, uopšte ne radi o slučajnosti.
Soba s pogledom
Što se izgleda tiče, svaki komentar je izlišan jer slika govori sve. Jedina napomena odnosi se na dimenzije modela, koji uživo, deluje veće i robusnije nego što se posmatranjem brojeva može zaključiti.
Naime, Citroen C3 Picasso dug je samo 4,08 metara, ali je zato visok 1,62 i širok 1,73 metra, što uz odličan raspored i organizaciju unutrašnosti, rezultuje veoma velikom količinom prostora. Zapremina prtljažnika kreće se od 385 do čak 1506 litara, što je ujedno i najbolji rezultat u klasi.
No, to su samo brojevi, daleko je važnije što će vozač i putnici zaista imati utisak da se voze u znatno većem automobilu. Inače, ako se izabere opcioni panoramski krov, doživljaj će biti potpun, jer tada ukupna površina staklenih panela iznosi čak 4,52 kvadratna metra - više nego što ima prosečna dnevna soba. Citroenovi inženjeri su na arhitekturi karoserije primenili još jedan dobar trik. Iako imaju velike staklene površine, monovolumeni obično imaju problema sa preglednošću napred zbog širine i pozicije A stuba.
Međutim, to ne važi za C3 Picasso, jer je A stub pomeren ka nazad, a na mestu gde se on obično nalazi, pozicionirana je staklena površina koja ne ometa pogled na krivine, kao i objekte koji se nalaze sa strane. Kvalitativni utisak je dobar, a sedišta su profilisana tako da zadovolje ukus ljubitelja praktičnosti i udobnosti. Ipak, od automobila ove vrste ne treba očekivati sedišta sa naglašenijim profilom. Pored vrlo solidne količine prostora koji nudi "mali" Picasso, vozač ima utisak da upravlja većim automobilom i zbog mase vozila, koja kreće od 1260 kilograma. I ne treba zaboraviti činjenicu da je C3 Picasso "zaradio" četiri zvezdice na EuroNCAP kreš-testu.
Igra brojeva
Citroen je za početak prodaje pripremio dve benzinske jedinice sa 95 i 120 konjskih snaga, kao i dve verzije 1,6-litarskog turbodizel motora sa 90, odnosno 110 "konja". Ovaj poslednji agregat našao se u test automobilu koji smo mi imali prilike da vozimo. Iako se za sada nudi isključivo sa manuelnim petostepenim menjačima i motorima do 1,6 litara zapremine, C3 Picasso ima sasvim solidne performanse.
Odmah nakon starta, može se primetiti da je snažnija common-rail jedinica optimalan izbor za automobil mase od 1,4 tone, jer raspolaže sa 240 Nm obrtnog momenta, odnosno 260 Nm sa overboost funkcijom. Ovaj moment dostupan je relativno rano, tj. već pri 1750 obrtaja u minuti, što znači da motor ima dosta snage u svim režimima rada. Deklarisa-na maksimalna brzina iznosi 183 kilometra na čas, dok ubrzanje od 0 do 100 traje 11,2 sekunde.
Servo-upravljač u vožnji ostavlja dobar utisak, ali se jasno može primetiti da je podešen za umereniju vožnju po gradu, gde je važno da bude brz i lak. Uostalom, i ogibljenje je tako podešeno, mada su Citroenovi stručnjaci uradili dobar posao jer je naginjanje vozila u krivinama, svedeno na najmanju moguću meru, naravno, uzimajući u obzir masu i gabarite vozila. Ručica menjača ima precizan, ali i nešto duži hod, a pozicionirana je u skladu sa trendovima koji trenutno važe u ovoj klasi vozila.
Kao iPhone
Svaki automobil može se posmatrati iz najmanje dva ugla. Citroen C3 Picasso je funkcionalan, prostran i okretan, što je veoma bitno za monovolumen. Međutim, da bi neki model bio uspešan na tržištu, on mora da ispunjava i one iracionalne, odnosno, subjektivne kriterijume kupaca koje je daleko teže zadovoljiti, a koji su često presudni prilikom kupovine. Dakle, pored toga što modeli ove vrste treba da budu svestrani, moraju da imaju šarma, tj. da deluju kao atraktivan modni detalj. Kao iPhone, recimo. Uređaj bogat funkcijama, koji ima stila - neko će ga želeti zbog izgleda, a neko zbog opcija. Važno je da svi budu zadovoljni. Drugim rečima, C3 Picasso je praktičan automobil vrlo zanimljivog izgleda zbog čega ne čudi činjenica da Citroen tvrdi da će ovaj novi model biti automobil koji će pobediti krizu.
Što se nas tiče, novi Picasso se sasvim dobro uklapa u prethodno pomenute standarde koje je lako prepoznati, ali je daleko teže ispoštovati.
Citroen C3 Picasso 1,6 HDi /110 Exclusive
Motor
Tip/broj cilindara - turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina ccm - 1560
Broj ventila/tip ubrizgavanja - 16/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min - 80/110/4000
obrtni moment Nm/o/min - 260/1750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata - minivan/5/5
D x Š x V mm - 4080x1730x1625
međuosovinski razmak mm - 2540
masa vozila/nosivost kg - 1335/460
zapremina prtljažnika l - 385-1505
Ogibljenje
napred - trouglasto popr. rame,
spiralne opruge, amortizeri,
poprečni stabilizator
pozadi - polukruta osovina, spiralne
opruge, amortizeri,
poprečni stabilizator
Kočnice
napred/pozadi - samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije - 205/45 R17
Prenos snage
pogon - na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa - manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s - 11,2
maksimalna brzina km/h - 183
prosečna potrošnja l/100 km - 4,9
Cena (u EU) € - 21.700
(Vrele Gume)